תרופות ללא מרשם: לוגו חדש

(0)
לדרג

ארגון תל"מ המאגד את יצרני ומשווקי תרופות ללא מרשם הוסיף לאחרונה לוגו חדש על כל אריזות התרופות ללא מרשם. דבר המאפשר לצרכנים להבדיל בין תרופות ללא מרשם לבין תוספי תזונה.

מי יפקח על מכירת תרופות ללא מרשם מחוץ לבתי המרקחת?

ארגון תל"מ החל במהלך של יצירת בידול בין תרופות ללא מרשם לבין תוספי תזונה מחד ותרופות מרשם מאידך. המהלך נובע לאור הבילבול והצפת המידע של הצרכנים בעקבות פרשת רמדיה. ארגון תל"מ שם לעצמו מטרה להסביר לצרכנים ולעזור להם לבדל תרופות ללא מרשם שנמצאות בפיקוח מתמיד והדוק של משרד הבריאות בפרמטרים של בטיחות ויעילות, לבין תוספי תזונה אשר אינם נבדקים רק בפרמטרים של בטיחות.


------------------------------------------------------------------------------------------------
בימים אלו משיקים באתר דוקטורס שרות חדש לגולשים: אינדקס דוקטורס המלא לתרופות ללא מרשם
לפרטים נוספים לחצו >>
------------------------------------------------------------------------------------------------


בעקבות פרשת רמדיה, ארגון תל"מ המאגד את יצרני ומשווקי תרופות ללא מרשם, החל במהלך, אשר מטרתו ליצור בידול בין תרופות ללא מרשם OTC אשר נבדקות ומאושרות על-ידי משרד הבריאות בפרמטרים של בטיחות ויעילות לבין תוספי תזונה, אשר נבדקים על-ידי משרד הבריאות בסטנדרטים שונים לחלוטין מהמקובל בתעשיית התרופות. כל חברות התרופות החברות בארגון החליטו על הוספת לוגו חדש על כל אריזות התרופות ללא מרשם ובכך יאפשרו לצרכנים להבדיל בין תרופות ללא מרשם לבין תוספי תזונה. לראשונה ארגון תל"מ חושף לוגו זה שאושר כבר ע"י הגורמים הנוגעים בדבר וע"י כל חברות התרופות הרשומות בארגון.

איל דונסקי, מנהל חטיבת תרופות ללא מרשם בחברת טבע ויו"ר וועדת השיווק וההסברה בארגון תל"מ מסר כי "בעקבות פרשת רמדיה ארגון תל"מ הבין כי יש לעזור לצרכנים לבדל בין תרופות ללא מרשם לבין תוספי תזונה. ברור לנו, כי מרבית הצרכנים אינם יכולים להבדיל ביניהם. זאת, בעיקר בשל שפע הפרסומים המטעים של חלק מהחברות המשווקות תוספי התזונה, פרסומים המייחסים להם סגולות ריפוי האסורות על-פי החוק, שמות מטעים למוצרים וכו'. למטרה זו בחר ארגון תל"מ להוסיף את הלוגו 'תרופה ללא מרשם' לכל תרופות ה-otc, כדי ליצור אצל הצרכן בידול וזיהוי לתרופות ללא מרשם".

תרופות ללא מרשם, עומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של משרד הבריאות, בהנחיותיו ובישומן על-ידי חברות התרופות. במשרד הבריאות לא בודקים רק את בטיחות התרופה (כמו בתוספי המזון), אלא בודקים גם את יעילותה. וזהו אחד ההבדלים העיקריים בין תרופת OTC לבין תוסף תזונה. תרופות ללא מרשם נבדקות, על-ידי משרד הבריאות, בכל הפרמטרים של בטיחות ויעילות, כל אצווה נבדקת ומאושרת, וכן נבדק כל שינוי במינון, בתהליך הייצור וכו'. כדי להבטיח את קיום שני הפרמטרים הנ"ל יחדיו, תהליך הפיקוח נעשה החל מבדיקת ספק חומר הגלם של התרופה, דרך תהליך הייצור ובקרת האיכות שלה ועד לאריזת התרופה, שיווקה ואף פרסומה לצרכן.
לעומת זאת, רמת הפיקוח והבקרה של משרד הבריאות בכל הקשור לתוספי התזונה, הינה נמוכה משמעותית ביחס למקובל בתעשיית התרופות. כמו כן, חשוב לציין כי משרד הבריאות כלל איננו בודק את יעילות תוספי תזונה ואף איננו מאשר אותה (ולכן - אסור לייחס על-פי החוק לתוספי התזונה סגולות מרפא כלשהן).

אתמול, יום רביעי ה 14/1/04 התכנסה וועדת העבודה והרווחה להמשך דיונים לקידום חוק ההסדרים (הוצאת התרופות ללא מרשם מבתי המרקחת) ושם עלה נושא חשוב מאוד, שהוגדר על-ידי ח"כ שאול יהלום, יו"ר הוועדה, כנושא מרכזי בישיבה הבאה: הפיקוח והבקרה על מכירת תרופות ללא מרשם מחוץ לבתי המרקחת.
אבי אובל, יו"ר ארגון תל"מ מסר בנושא זה ובהמשך לקריאה של ארגון תל"מ לשימוש נכון בתרופות ללא מרשם: "אנחנו בתל"מ דואגים ורוצים להעלות את חשיבות הטיפול הנכון ביציאה של תרופות ללא המרשם מחוץ לבתי המרקחת. היום יותר מתמיד כולנו מבינים את חשיבות הטיפול הנכון בתרופות ללא מרשם. אנו אף טוענים שעדיף למכור את התרופות בשירות עצמי רק בבתי המרקחת בשלב ראשון. בשלב שני, לאחר שהצרכן יתרגל, ניתן יהיה לבחון את האפשרות למכירה גם מחוץ לבתי המרקחת.
אלפי נקודות מכירה עתידיות יצטרפו לשוק: החל מרשתות שיווק, סופרמרקטים שכונתיים, וכלה בקיוסקים וחנויות בתחנות הדלק. ארגון תל"מ מתריע על החשש מאי פיקוח של אנשי מקצוע (רוקחים) בנקודות המכירה החדשות. הפיקוח אמור לשמור על תנאי המכירה במדפים, תוקף התרופה, תנאי איחסון ראויים ועוד.
ארגון תל"מ קורא לכל הנוגעים בדבר לפעול בנושא ולא להזניח בשום דרך את סוגיית האחריות הצרכנית והקמעונית של מערכת הבריאות לשימוש נכון ובטוח בתרופות ללא מרשם. הדבר נכון, במיוחד בימים אלו, עקב השינויים בהרחבת נקודות המכירה של תרופות ללא מרשם למגוון רחב של מקומות שכלל לא עסקו בכך עד היום".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום