ז'אנר חדש: הפחתת משקל און-ליין

(0)
לדרג

"יומני היקר".. על הקשר שבין אינטרנט וחיי היום יום, על בלוגים העוסקים בתזונה ועל הקהיליה הוירטואלית כקבוצת תמיכה, אכלת אותה

מאת: בז'אנר אישי ביותר מפרסמים מאות נשים וגברים הסובלים מעודף משקל, יומן תיעודי באינטרנט ובו מפרטים את צריכת הקלוריות שלהם. הזנת תפריט יומי לאינטרנט באופן הדוק זה גורמת לכך שמתפתח דו-שיח בנושא הפחתת משקל בין האנשים הסובלים לבין סובלים דומים וגולשים כמהיים לעזור.

במשקל 83 ק"ג, ג'ניפר הרדסטי, בגובה 1.57 מ', תיארה באופן מפורט את מלחמתה האישית בהפחתת 20 ק"ג ממשקלה ועניינה בתהליך זה מאות גולשים ביום באתר האינטרנט שלה. ג'ניפר, בת 32 מלוס-אנג'לס קיבלה חיזוקים מאנשים הסובלים מעודף משקל בצורת דואר אלקטרוני.

יותר משליש מאוכלוסיית ארה"ב עסוקה בהפחתת משקל ורובם מתקשים, בייחוד אלה עם עודפי משקל גדולים (מספרם עומד על עשרות אלפים בארה"ב), להשיל קילוגרמים בודדים.

"כשמישהו רוצה לרדת במשקל, זו כבר התחלה טובה, כי הוא מודה שמשהו לא בסדר," טוענת בעלת אתר skinnykat.com אשר לא מעוניינת להזדהות ביומן התיעוד שלה. היא טוענת כי הרבה יותר קל להודות בחולשה באינטרנט מאשר באופן ישיר. גולשים אחרים המנסים לרדת במשקל טוענים כי פורומים באינטרנט מאפשרים הזדמנות נדירה להשיל סטיגמות חברתיות בנושאים אשר אסור לדבר עליהם במסגרות משפחתיות וחברתיות רגילות. רבים חשים כי פגישות קבוצתיות בתוכניות של שומרי משקל חושפת את המשתתף יותר מדי.

"מי שבאמת מתמודד עם מלחמת המשקל יודע כמה זה קשה ואיך אנשים לא מפרגנים," טוענת ג'ולי רידל בעלת טור Skinny Daily Post אשר הצליחה להפחית 45 ק"ג ממשקלה בעזרת אתר האינטרנט שלה.

היעילות התיעודית המתאפשרת באינטרנט מסייעת למפחית המשקל להוכיח לכל הגולשים באופן ויזואלי כי הוא מצליח להפחית במשקלו, וזאת לעיני כולם. יותר מאלף איש נרשמו לאתר של ג'ולי לקבל עידכון יומי על התקדמותה.

מחלת השמנת היתר רק הולכת וגוברת בארה"ב ובעולם. לפי חוקרים ניתן להפחית את מספר הקלוריות הנצרכות ביום ע"י יומן תיעודי אישי. האינטרנט כבר מזמן הפך לכלי יעיל המאפשר דו-שיח פורה, עכשיו גם בנושא הפחתת משקל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום