אריזות אכילות

(0)
לדרג

אריזות שניתן לאכול יכולות לשמור את הסנדוויץ' טרי יותר ואת הסביבה נקייה יותר

מאת: אריזות שניתן לאכול יכולות לשמור את הסנדוויץ' טרי יותר ואת הסביבה נקייה יותר

לקראת שנת הלימודים, ילדי בית הספר יכולים להינות מאוכל בריא יותר, וגם לעזור לסביבה, אם ישתמשו באריזה ייחודית לסנדוויץ' שלהם. אריזות אכילות מירקות או פירות, המהוות חלק מהחידושים האחרונים של הכימיה המודרנית, ישמרו על ארוחת הצהרים לאורך זמן, ויכולים להחליף אריזות שאינן מתכלות, אומרת המייצרת, כימאית המזון ד"ר טרה מקיו.
מקיו, שלוקחת חלק גם במחקר של משרד החקלאות באלבני, קליפורניה, אומרת שהאריזות האכילות יותר ידידותיות לסביבה מאריזות הפלסטיק או האלומיניום המוכרות. בנוסף לכיסוי הסנדוויץ', היא אומרת שהאריזות החדשות יכולת לשמור על בשר במקררים הביתיים. הם גם מוסיפים מימד בריאותי לתזונה משום שכל אריזה מקבילה למנת ירקות או פירות.
עוד יתרון של האריזות האלה הוא שהן יכולות גם להספיק בתור זיגוג או רוטב לבישול. אפשר להשתמש באריזה בטעם עגבניה או קטשופ כדי לארוז המבורגרים לפני ההקפאה, וכשמפשירים את הבשר פשוט מבשלים את הכל, עם האריזה.
האריזות מגיעות במגוון טעמים, כולל ברוקולי, גזר, עגבניה, מנגו, אפרסק, אגס, תפוח, פפיה ותות. העובדה שהם מתכלים ביולוגית, בניגוד למוצרי פלסטיק או אלומיניום, תואמת את המטרות של הכימיה הירוקה, הפועלת לשימור הסביבה ומניעת נזקים לאדמה ולמים, כך על פי מקיו.
אריזת המזון היא יריעה אכילה שמגיעה בצורת דפים חתוכים בצורת מעטפה. זה נראה כמו דף נייר, אבל זה עשוי ממחית מרוכזת מאוד של ירקות או פירות, ולא מעץ כמו נייר. בעוד האריזה מירקות או פירות מונעת מאוויר להגיע למזון, היא לא לגמרי עמידה במים. זהו יתרון, שכן בצורה כזו האריזה יכולה להתמוסס בפה. מצד שני לא היינו רוצים שהיא תתמוסס על המזון או בפריזר.
כדי להפוך את האריזות ליותר עמידות במים, מקיו אומרת שהיא מוסיפה שומנים, ובעיקר שומן צמחי, לאריזות. שומנים בדרך כלל דוחים מים, היא מסבירה.
היות שהאריזות עשויות ממוצרים שלא נועדו לשיווק ישיר, לדבריה נפתח כאן שוק שלם לחקלאים. למרות היתרונות הרבים, מקיו מדגישה שהאריזות האכילות לא יוכלו להחליף את כל אריזות המזון.
בנוסף לאריזות מקיו ועמיתיה יצרו חטיף שעשוי מ- 100% פירות. חטיפי פירות בדרך כלל מכילים גם רכיבים אחרים פרט לפירות. החטיף שעשוי מ- 100% פירות לא מכיל נתרן, שומן או חומרים משמרים, ויש בו 140 קלוריות. כרגע אפשר להשיג אותו רק בחוף המערבי בארצות הברית.
האריזות האכילות אמורות להגיע לחנויות בארה"ב לקראת סוף השנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום