חופשת פסח: הזמן לניתוח פלסטי

(0)
לדרג

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מדווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל חופשת הפסח, בעיקר בקרב אנשי חינוך. ממה כדאי להיזהר?

מאת: מערכת zap doctors

חופשת חג הפסח הארוכה נחשבת כתקופה המועדפת על ידי רבים לביצוע טיפולים אסתטיים, כולל ניתוחים פלסטיים הדורשים זמן החלמה. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מדווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל חופשת הפסח בעיקר בקרב אנשי חינוך. התופעה בולטת במיוחד בקרב מורות, מורים, מנהלות בתי ספר וגם סטודנטים. באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מסבירים כי ההתפתחות האדירה בתחום האסתטי והביקוש מצד הציבור, מצמיחים, למרבה הצער יותר שרלטנים בשטח וממליצים לא להתפתות למבצעים והבטחות שווא.

מסקר שערך האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית במהלך השנה החולפת עולה כי הניתוחים המועדפים בארץ הם: שאיבת שומן - פופולרי בקרב 27% מהישראלים; ניתוח אף - מועדף על ידי 23% מהישראלים וניתוח חזה שמועדף על ידי 16% מהציבור. אחריהם מובילים ניתוח הרמת עפעפיים - 12% מהישראלים; מתיחת הפנים או הצוואר כ-12% מהישראלים ומתיחת הבטן מועדף על ידי כ-10% מהציבור. הסקר נערך באמצעות מכון איפסוס מחקרי שוק.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מציין כי: "עיקר הביקוש בפסח בקרב אנשי חינוך הוא לניתוחים פלסטיים שונים בפנים - החל ממתיחת פנים בקרב נשים בגילאי 60, דרך הרמת עפעפיים עליונים או מתיחת מצח לנשים ולגברים בגילאי 50, וגם ניתוח פלסטי באף שבעבר היה כמעט נחלתן של נשים בלבד והיום קצת יותר פופולרי בקרב גברים. בהקשר זה חשוב לדעת כי ניתוח פלסטי יכול לחולל שינוי דרמטי ולהשפיע על תחושת הביטחון העצמי, אך יחד עם זאת יש לשקול את ההחלטה לעומק. לא להתפתות למבצעי 1+1, הגרלות פרסים והבטחות שווא ולוודא שהמנתח שבחרתם הוא בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית, הניתן על ידי משרד הבריאות וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית".

ד"ר כהן, הוסיף גם כי: "לצערנו בשנים האחרונות, לא מפעיל משרד הבריאות את סמכותו כרגולטור בתחום הרפואה האסתטית ובכך גורם לכניסה של גורמים לא מקצועיים לתחום. בכל שבוע מגיעים לחדרי המיון כחמישה אנשים עם סיבוכים שונים לאחר טיפול אסתטי. ערפל כבד מוטל על התחום, הגשנו עשרות תלונות בעניין למשרד הבריאות. התחום דורש מהרגולטור להתעורר, לפזר את הערפל ובכך להגן על הציבור. יש לקבוע את גבולות העיסוק ולערוך מבחן לקביעת רף ידע למי שמעוניין לטפל באנשים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום