דורבן בכף הרגל: פטנט מדרסים חדשני

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מדורבן? כדאי שתקראו: מחקרים מוכיחים כי באמצעות פטנט של מדרסים ישראלים חדשניים העקב הפגוע מדורבן בכף הרגל יחלים - המטופל יכול לזכות חזרה באיכות החיים. צרכנות רפואית

ספקי ציוד אורטופדי
077-2306978 (מספר מקשר)

מרגישים שיש בתוך כף הרגל מעין "שפיץ" מפריע? יכול להיות שאתם סובלים מדורבן בכף הרגל - תופעה שכיחה ביותר, בקרב נשים וגברים כאחד. יהושע ברק, טכנאי אורטופדיה ותיק וממציא השיטה החדשה לבעיית הדורבן מ"ברק אורטופדיה", מסביר.

מהו למעשה דורבן בכף הרגל? מה גורם להיווצרות דורבן?

בכף הרגל יש רצועה הנקראת "פלאנטר פסייה" המחוברת מאזור האצבעות עד לעצם העקב. בכל צעד שאנחנו עושים, קשת כף הרגל עולה ויורדת והרצועה נמתחת ומותחת את החיבור שלה בעקב פעם אחת. במהלך השנים אנו מבצעים צעדים רבים, מתיחות רבות באזור החיבור של הרצועה עם עצם העקב ולכן חלק מהאוכלוסייה (כ-10%) ייווצרו קרעים באזור החיבור של הרצועה עם עצם העקב. נוצרת דלקת, הגוף שולח חומרים למקום הדלקתי ושם נוצר ה"זיז" הנקרא דורבן. השילוב בין מתיחת הרצועה והמכה בעקב גורמים לכאבים חזקים.

איך ניתן לאבחן את בעיית הדורבן? מהם הסימפטומים?

לרוב, התסמינים של דורבן הם כאבים עזים בעקב - בין מנוחה לפעילות הכאב חזק יותר. בעיקר בצעדים הראשונים בשעות הבוקר, לאחר הקימה. לרוב, אדם שסובל מדורבן יסבול מכאבים עזים. כאשר העקב מתחמם ונכנס לתנועה ופעילות, במשך שעות היום, האזור מתחמם והכאבים פחות חזקים.

את הדורבן ניתן לזהות ע"י צילום רנטגן בו רואים את "זיז" העצם הבולטת באזור העקב. אולם, יש מקרים בהם לא רואים בצילום את הדורבן, היות והנזק בעקב עדיין בשלבי הדלקת, שהחמרתה היא הופעת ה"זיז" הנקרא דורבן.

מי נמצא בקבוצת סיכון ללקות בדורבן?

הליכה ארוכה, עמידה ממושכת, נעליים לא מתאימות, פעילות גופנית לאנשים בעלי משקל עודף ועוד, כל אלה כרוכים במכות רבות באזור העקב ומתיחות רבות באזור החיבור של הרצועה לעצם העקב. בסופו של דבר, כל מי שהולך וצועד על רגליו נמצא בקבוצת סיכון להיווצרות הדלקת והחמרתה לדורבן. בסטטיסטיקה ידוע שכ-10% מהאוכלוסייה תסבול מכאבים בעקב/דורבן. על פי נתונים סטטיסטים בעיית הדורבן בעקב/ כאבי העקב הינה בעיה כלל עולמית שעד היום לא נמצא לה פתרון יעיל. לדוגמה: בכל שנה בארה"ב מצטרפים למעגל הסובלים מבעיית הדורבן/כאבי עקב כ-2 מליון אמריקאים המחפשים טיפול יעיל לבעייתם.

באיזה גילאים מופיע, על פי רוב, דורבן בכף הרגל?

בסופו של דבר, כל מי שהולך על הרגליים עשוי להיתקל בבעיית הדורבן/כאב בעקב. כל זמן שאנחנו מותחים את הרצועה העוברת באזור קשת כף הרגל- מאזור האצבעות ועד עצם העקב ומקבלים מכה בעקב בכל צעד שאנחנו עושים שזה המצב הטבעי של ההליכה, לכן כולנו נמצאים בקבוצת סיכון - מאנשי מחשבים ועד לספורטאים מצטיינים. דורבן יכול לקרות לכל אחד - ובכל מצב. כידוע בעולם האורתופדיה - הבעיות הולכות ומחמירות עם השנים, לכן הסיכוי לבעיה אורתופדית הולכת וגוברת.

כיצד אפשר לפתור את בעיית הדורבן?

הטיפול הראשוני החשוב ביותר הוא לבטל את הכוחות המכאניים של המכה בעקב ומתיחת הרצועה בכל צעד שאנו עושים הגורמים לנזק בעקב. חשוב להבין בעולם הרפואה קיימים כיום טיפולים שונים ומגוונים שמטרתם לזרז את ריפוי הדלקת - ולמנוע את החמרת המצב: פיזיותרפיה, זריקות, גלי הלם, כדורים, משחות, תרופות שונות וכו'. אך כל עוד הכוחות אשר פועלים על אותו אזור ימשיכו להתקיים: העקב ימשיך לקבל את אותן מכות, הרצועה (פלאנטר פסייה) תמשיך להימתח, כלומר, נמשיך לגרות את המקום, נסבול מכאבים ונעכב את הריפוי המיוחל.

האם מדובר בבעיה חוזרת?

רבים שטופלו בשיטות הקיימות ובעייתם חלפה המשיכו להפעיל את הכוחות המכאניים של המכה בעקב ומתיחת הרצועה, לגרות שוב את המקום בעקב ובעייתם חזרה.

מה קורה כאשר כל הטיפולים אינם פותרים את בעיית הדורבן?

לא חייבים לסבול. כיום ניתן להיעזר בהמצאה חדשה פרי פיתוח ישראלי של "ברק אורתופדיה". מדובר בטיפול חדשני באמצעות מדרסים שהבסיס, המבנה והיסוד שלהם שונה לחלוטין ממה שהיה קיים בעולם המדרסים לפני כן. למדרס זה, שניתן בהתאמה אישית, יש שלוש מטרות. הראשונה: לא לדרוך ישירות על העקב ובכך לבטל את הכאב כבר מהצעד הראשון. השנייה: ביטול מתיחת הרצועה. אם מפסיקים למתוח את הרצועה שעושה את הנזק, הריפוי של הדלקת זריז הרבה יותר. השלישית: ברגע שהבעיה חולפת, שיטת טיפול זו מונעת את חזרת הבעיה בעתיד. לאחר טיפול באלפי סובלים מדורבן שבעייתם חלפה, נעשו מחקרים רפואיים בבי"ח בילינסון והשרון ע"י הרופאים החוקרים והתוצאות מדהימות. שיטת טיפול זו אף נרשמה כפטנט בארה"ב ובישראל. השילוב בין טיפול באלפי מטופלים מרוצים שבעייתם נפתרה, המחקרים הרפואיים ואישור הפטנט, מוכיחים ששיטת טיפול זו יעילה מאוד לפתרון הבעיה ומהווה פריצת דרך רפואית של ממש.

דורבן. אילוסטרציה: שאטרסטוק
דורבן. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כיצד מתאימים את המדרס למטופל?

לאחר בדיקה ואבחון, המדרס מותאם על פי תבנית גבס, שעוברת שינויים רבים על פי סוג המדרס - והפטנט שדרכו הוא נבנה. כשמדובר במדרסים רגילים (סיליקון) ועל פי המחקרים הרפואיים שנעשו בבי"ח בילינסון והשרון מדרסים אלה מורידים את הלחץ בעקב בכ-24 אחוז. לעומת זאת, המדרס החדשני המוריד את לחץ מכף הרגל בכ-78 אחוז. בדרך כלל, כאשר אדם סובל מדורבן, הוא מנסה "לברוח" מהכאב - ולדרוך על חלקים אחרים של כף הרגל, מה שיוצר בעיות יציבה, בעיות בעמוד השדרה, קרסול וברכיים - ובעיות אורתופדיות נוספות. יתרונו של המדרס החדשני נעוץ בכך שהוא מוריד משמעותית את הלחץ מהמקום הפגוע - בין אם מדובר בדורבן, יבלת, פצע, או שבר באזור העקב. המדרס החדשני מאפשר לכף הרגל לשאת את משקל הגוף באופן שווה, יציב ונכון ללא כאבים.

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום