גלולות למניעת הריון - בטוחות

(0)
לדרג

גלולות למניעת הריון בטוחות לשימוש בסמוך להריון ובמהלכו, ללא עלייה משמעותית בסיכון למומים מג'וריים בעובר, אך ללא בחינה של גלולות ספציפיות

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא הריון, לידה והגיל הרך.

טיפול בגלולות למניעת הריון מיד לפני הריון או במהלכו, אינו מעלה את הסיכון למומים מולדים. כך עולה מתוצאות מחקר חדש כפי שפורסמו בכתב העת BMJ בחודש ינואר 2016.

המחקר הפרוספקטיבי התבסס על נתוני רשומות רפואיות בדנמרק בין השנים 1997-2011 של 880,694 לידות חי ובו נבחנו גם הנתונים אודות הטיפול בגלולות למניעת הריון. החוקרים הניחו כי הנשים שקיבלו את המרשמים נחשפו לגלולות למניעת הריון. בניתוח הנתונים הנשים חולקו לאחת מארבע קבוצות חשיפה לגלולות: אלו שמעולם לא נטלו גלולות, טיפול בגלולות במשך למעלה משלושה חודשים לפני ההריון, טיפול בגלולות עד לשלושה חודשים לפני ההריון וטיפול בגלולות לאחר הכניסה להריון.

נטילת גלולות: אין סיכון למומים

מאחר שמומים מולדים מג'וריים הם נדירים, החוקרים קיבצו את המומים המולדים לקטגוריות דוגמת מומי גפיים וכו'. השכיחות של המומים המולדים המג'וריים הייתה יציבה סביב 25 ל-1,000 לידות בכלל קבוצות הנשים שנחשפו לגלולות למניעת הריון. החוקרים מצאו כי אין עלייה משמעותית בסיכון למומים מולדים בקבוצות החשיפה השונות בעקבות חשיפה לגלולות למניעת הריון.

עם זאת, תוצאות המחקר לא היi בעלות מובהקות סטטיסטית מספקת להערכת פורמולות ספציפיות של גלולות למניעת הריון ומומים מולדים ספציפיים. החוקרים גם לא הצליחו לאסוף נתונים אודות חשיפה לחומצה פולית.

בסיכומו של דבר, ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם עיקר העדויות הזמינות שלא הדגימו עלייה במומים מולדים לאחר חשיפה לגלולות למניעת הריון. אך החוקרים מדגישים את מגבלות המחקר.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

גלולות ואמצעי מניעה
חרדות מהריון ולידה תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום