MRI זמין לכל דורש?

(0)
לדרג

ביה"ח העמק, הדסה והאיטלקי בנצרת בשלבי התקנה של MRI ועוד חמישה בשלבי האישור לכך. ישראל מהמפגרות ב-OECD עם 3.1 מכשירים למיליון תושבים

מאת: מערכת zap doctors

האם נזכה לקיצור התורים הארוכים לבדיקות MRI? כיום הנתונים בישראל לא מעודדים במיוחד: שיעור מכשירי ה-MRI למיליון תושבים בישראל הוא 3.1 - נמוך ביותר מפי 4 לעומת הממוצע של מדינות ה-OECD העומד על 13.1 מכשירי MRI-למיליון תושבים. רק ל-2 מדינות ב-OECD שיעור נמוך מזה של ישראל.

לאחרונה אושרה התקנתם של מכשירי MRI בבתי החולים העמק, בית החולים האיטלקי בנצרת, ובהדסה הר הצופים והם נמצאים בשלבי רכישה או התקנה של מכשיר MRI. בתי החולים מאיר, קפלן, כרמל, מעייני הישועה ובני ציון נמצאים בשלבי אישור המכשיר.

ממשרד הבריאות נמסר בעניין זה: "משך זמן המתנה הממוצע לבדיקת MRI הוא בהתאם לנסיבות הרפואיות. במצבים דחופים מבוצעות בדיקות MRI באופן מידי. במקרים אחרים נקבע תור לפי צורך רפואי, זמינות, גמישות של החולה בנכונות להגיע לבדיקה בשעות לא שגרתיות או במרכזים רפואיים חלופיים. ב-2015 הותקנו מכשירים נוספים וכך מתוכנן גם לקרות בשנים הקרובות, כך שמשכי זמן ההמתנה עתידים להתקצר".

הרפורמה של משרד הבריאות יצאה לדרך

לפני כשלושה שבועות נחנכו מכשירי MRI חדש בבית החולים זיו שבצפת ובמרכז הרפואי פוריה. סגן השר יעקב ליצמן מקדם תכנית לאומית להגברת הנגישות לביצוע בדיקות MRI שמטרתה לקצר את משך ההמתנה, להוסיף מכשירים ולהגדיל זמינות ונגישות בפיזור ארצי ובעיקר בפריפריה. התכנית אושרה בממשלה בתחילת החודש.

בשנים האחרונות מבצע משרד הבריאות רפורמה משמעותית בתחום מכשירי ה-MRI בבתי החולים. מספר המכשירים הפועלים בישראל הוגדל ל-24 מכשירי MRI ברישיון; מתוכם 4 מכשירים ניידים. יש כוונה להוסיף מכשירים לבתי חולים עם חדר מיון שאין ברשותם מכשיר MRI.

אין מכוני MRI פרטיים

אין מכונים פרטיים ל-MRI אך קיימים מכשירים הפועלים בבית החולים הפרטי אסותא ובמכון הרפואי מור-מאר. מחירו של מכשיר MRI נע מ-7.5 מיליון ¤ ועד ל-13.5 מיליון ש"ח בהתאם לסוג המכשיר (לא כולל עלויות בינוי). המחיר הממוצע לבדיקה עומד על 2600 ¤.

יש מכשירי MRI ניידים המשמשים גם לביצוע בדיקות בקהילה. כל מכשיר חדש קבוע שנרכש לבית חולים, משחרר מכשיר נייד לשימוש בקהילה, כך שגם בתחום זה צפוי לחול שינוי לטובה שינוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום