יקוצרו זמני ההמתנה במיון ולניתוח

(0)
לדרג

הממשלה אישרה תקציב לקיצור התורים במיון ולניתוחים. עוד בתוכנית - צמצום העבודה הפרטית של הרופאים הבכירים. ליצמן: "נשפר את מדד יוקר הבריאות"

מאת: מערכת zap doctors

קיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון, התורים לבדיקות המקצועיות והניתוחים, וכן עידוד הרופאים להשקיע את מרבית זמנם בין כתלי בית החולים ולא במגזר הפרטי. אלו הם עיקרי התוכנית לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית, שאישרה הלילה (ה') הממשלה.

במסגרת התוכנית הוחלט להקצות לתוכנית למעלה ממיליארד ש"ח בפריסה בשנים 2016-2017 לשיפור השירות בחדרי המיון, הגדלת הזמינות של מכשירי MRI, קיצור תורים בניתוחים וצמצום הזיהומים בבתי החולים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הבהיר כי "הדרך לשיפור מערכת הבריאות הציבורית היא ארוכה וקשה. יישום כלל התהליכים והקצאת המשאבים יביאו לשיפור השירות למטופלים בשנים הקרובות. נפעל גם לחיזוק יכולות הניהול של הממשלה על המערכת וטיפול בתפר שבין הרפואה הפרטית לציבורית".

להשאיר את הרופאים בבתי החולים

לראשונה, יוקצו משאבים גם ל"פול טיימרים", רופאים העובדים בשוק הציבורי וגם הפרטי. רופאי בתי החולים הבכירים יעודדו להקדיש את רוב זמנם למקום עבודתם הציבורי ולוותר על עבודתם בסקטור הפרטי.

בתוך כך יוקצו משאבים גם לחיזוק ושיפור איכות הטיפול בבתי החולים הציבוריים, קידום אורח חיים פעיל ובריא, הגדלת התוספת הטכנולוגית לסל שירותי הבריאות בשנת 2016, ינסו חיזוק יכולות קופות החולים בתחום הטיפול הקהילתי, טיפולי בית ומניעת אשפוזים, שיפור מדד יוקר הבריאות, שיפור השירותים שניתנים לתושבים באמצעות משרד הבריאות, תוספת תקציבי פיתוח ועוד.

יוזם התכנית, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "התוכנית גובשה במטרה להביא לקידום וייעול מערכת הבריאות, תוך הובלת מדיניות חברתית לטובת ציבור החולים. אנחנו נתמקד בשיפור השירות במקומות הקשים ביותר חדרי המיון, התורים לניתוחים ול-MRI, טיפול בתופעת הזיהומים ולראשונה, נקצה משאבים לפול-טיימרים. יש לנו עוד הרבה עבודה סיכמנו שנפעל לשפר את מדד יוקר הבריאות ונגבש מודל תקצוב אלטרנטיבי לבתי החולים הציבוריים".

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל בירך על המהלך כצעד חשוב ומתבקש בכיוון הנכון: "שחיקת מקורות המימון הביאה לגירעון של מעל ל-9 מיליארד שקל שהפך את מערכת הבריאות לזירת קרב, שבה קופות החולים נלחמות בבתי החולים וכל ספקי השירותים הרפואיים נלחמים אלה באלה". עוד הוסיף כי "הגדלת התקציב וייעוד התוספות למטרות כמו קיצור תורים וחיזוק המחלקות לרפואה דחופה, יש בהם אפשרות לשינוי אמיתי".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום