האם סיגרים בטוחים מסיגריות?

(0)
לדרג

סרטן ריאות, חלל הפה, הוושט והגרון ומחלות לב; מסקירה חדשה עולה כי הסיכון למוות עקב עישון סיגרים משתנה בהתאם לחשיפה ולעתים גבוה משל הסיגריות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עישון סיגרים כרוך בסיכונים רפואיים דומים לאלו של עישון סיגריות, כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health. מהמחקר עולה כי הסיכון למוות עקב עישון סיגרים משתנה בהתאם לרמת החשיפה, בדמות מספר הסיגרים ביום ודרגת השאיפה, כאשר הסיכון גבוה כמו זה הכרוך בעישון סיגריות, או אף מעבר לכך.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עישון סיגרים הוא הרגל שזוכה לפופולאריות הולכת וגדלה. כעת הם ביקשו להשלים סקירה שיטתית של מחקרים שפורסמו בספרות הרפואית בנושא; הם ערכו חיפוש בשלושה מאגרי נתונים וזיהו 22 מחקרים שפורסמו לפני יוני 2014 ובחנו את הקשר בין עישון סיגרים ומוות מכל סיבה ותמותה על רקע עישון. החוקרים זיהו קשר בין עישון סיגרים (עישון פעיל של סיגרים בלבד, ללא היסטוריה של עישון סיגריות או מקטרת בעבר) למוות מכל סיבה, ממאירות של חלל הפה, ממאירות של הוושט, סרטן לבלב, סרטן גרון, סרטן ריאות, מחלת לב כלילית ומפרצת של אבי העורקים.

הנתונים הצביעו על השפעה ניכרת של היקף החשיפה כפי שנקבע לפי מספר הסיגריות היומי והיקף השאיפה לממאירות של חלל הפה, סרטן הוושט, סרטן הגרון וסרטן ריאות. בקרב מעשני סיגרים שלא שאפו את התוצרים, עדיין תועד סיכון יחסי מוגבר למוות עקב ממאירות של חלל הפה, הוושט והגרון.

החוקרים סבורים כי מחקרים נוספים עשויים לתמוך בבסיס העדויות התומך בהשפעות של עישון סיגרים על המצב הרפואי ולכלול אוכלוסיות מגוונות יותר במטרה לשקף נכונה את דפוס השימוש בסיגרים ברחבי העולם.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום