הטאבלט יעזור להחלים מניתוח

(0)
לדרג

ניסוי בארה"ב: חולים אחרי ניתוחים יעקבו אחר מצבם הבריאותי וידווחו באפליקציה בטאבלט. התקווה היא שהמידע שיגיע לרופאים יזרז את ההחלמה ויוריד שיעורי מוות

מאת: מערכת zap doctors

בעזרת הטאבלט. ניסוי חדש הנערך בימים אלה בארה"ב בודק אם ניתן לסייע למחלימים מניתוח באמצעות מעקב באפליקציה ובטאבלט.

המרכז לבריאות וניתוחים לא פולשניים על שם סטיינברג-ברנשטיין באוניברסיטת מקגיל וחברת SeamlessMD משתפים פעולה בניסוי זה, שבו מקבלים המטופלים טאבלט המצויד באפליקציות שונות לחינוך, החלמה, תכנון ופונקציות הערכה עצמית על קצב ההחלמה לאחר ניתוח. כל הכלים נמצאים בענן של SeamlessMD ונגישים באמצעות אפליקציה. הכלים הניתנים עומדים בדרישות להחלמה לאחר ניתוח שבהם משתמש בית החולים.

מטרת המחקר, שממומן על ידי הארגון האמריקאי למנתחים בתחום מערכת העיכול ואנדוסקופיה היא להפוך את החולים למעורבים ומתעניינים בתהליך ההחלמה שלהם, להפחית את כמות הזמן שהצוות משקיע בעדכון תיק החולה ולתת לאנשי מקצוע גישה מיידית, ממחושבת ומעודכנת למצב החולה.

ליאן פלדמן, החוקרת הראשית מסבירה שנכון להיום, כדי לעמוד בדרישות בית החולים נדרשים משאבים רבים ושעות עבודה רבות, ולכן קיים צורך לגרום לחולים להיות מעורבים יותר בתהליך החלמתם. המעקב והדיווח העצמי הם דרך אחת ליצור מעורבות גבוהה.

מדובר בתוכנית הבראה אשר גישתה היא התערבות מבוססת ראיות שמתמקדת בחולים, ובכך יוצרת תוכנית מתואמת ורב תחומית. התוכנית מורידה באופן משמעותי את משך השהות בבית החולים לאחר הניתוח ואת שיעורי המוות לאחר ניתוחים מסובכים. התקווה שיצירת מעורבות גבוהה של החולים תצליח לשפר את התוכנית אף יותר.

האפליקציה תספק לחולים מידע על התהליך אותו יעברו, תזכיר מתי לקחת תרופות ומאילו מאכלים להימנע. האפליקציה מדווחת לרופא שהחולה מתמיד בהוראות הטיפול בעצמו לאחר השחרור מבית החולים.

הרעיון לנטר מצב בריאות באמצעות אפליקציות אינו חדש; כיום קיימות אפליקציות רבות המגבירות את המודעות לבריאות ומאפשרות ומעקב יומיומי, כגון אפליקציות למעקב סוכרת, שיפור פעילות גופנית ומצב נפשי.

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה הדדית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום