שביתה בהוסטלים ודיור מוגן

(0)
לדרג

פורום ההוסטלים בבריאות הנפש משבית שירותים ל-14,000 חוסים בהוסטלים ודיור מוגן, הסיבה: משרד הבריאות אינו מעדכן תעריפים ושכר מינימום של העובדים

מאת: מערכת zap doctors

מחר (ד') ה- 27.5.2015 תתקיים שביתת אזהרה במערכת בריאות הנפש כשהרקע לשביתה הוא שהוסטלים ומתקני דיור מוגן נמצאים על סף קריסה. במסגרת העיצומים יופסקו השירותים ל-14,000 חוסים בהוסטלים ובדיור מוגן ולכ-5000 איש בתעסוקה, לא יתקיימו פעילויות העשרה ותעסוקה ולא ייקלטו משתקמים.

לפי הודעת פורום ההוסטלים בבריאות הנפש, במידה ולא תהיה היענות של משרד הבריאות לשלם למסגרות את המגיע להן ולאפשר לעובדים להשתכר באופן הולם ומכבד, יחריפו מנהלי מסגרות בריאות הנפש את מאבקם ויפתחו בשביתה כללית של המערכת החל מיום ראשון 31.5.15.

לדברי שאול בוארון, יו"ר פורום ההוסטלים בבריאות הנפש: "אנחנו לא ניתן למשרד הבריאות להמשיך את הזלזול ולפגוע בעשרות אלפי חוסים ומשתקמים חסרי ישע, ובעובדים העושים את מלאכתם קודש במערך השיקום של בריאות הנפש. אנו תקווה שיימצא במהרה פיתרון למחלוקת, כדי שלא ניגרר כולנו למערבולת המאיימת להחריב ולפגוע בשירותי השיקום בבריאות הנפש ובמשתקמים".

במהלך השנה האחרונה, 'פורום היזמים בבריאות הנפש' פנה פעמים רבות למשרד הבריאות בדרישה לעדכן את תקצוב העובדים והחוסים אופן שיהלום את צרכי המשוקמים ואת עלויות השיקום המאמירות, אולם ללא מענה. מצב זה של היעדר תקצוב ראוי, גורם לחוסר יכולת של מסגרות השיקום להעניק לחוסים פעילויות העשרה וטיולים, לרכוש עבורם ציוד לשעות הפנאי ולעיתים אף לעמוד בתשלומים שוטפים של עובדים ומדריכים.

מערך העובדים בהוסטלים ובדיור המוגן כולל כ-7000 איש. תקצוב חסר של מערך השיקום ע"י תעריפים לא מעודכנים של משרד הבריאות מביא לשחיקת שכר העובדים. המשרד מסרב לתת לעובדים העלאות שכר שניתנו במשק, כולל עדכון שכר המינימום. כמו כן, לא מתקיימות וועדות סל שיקום למשתקמים חדשים, מה שעלול להביא לקריסתו של כל מפעל השיקום בקהילה.

מפורום ההוסטלים בבריאות הנפש מבהירים כי מנהלי ההוסטלים והדיור המוגן, אינם מעוניינים לפגוע במשתקמים ועשו, עד כה, הכל כדי לקיים את המערכת והפעילות, אולם התעלמות של משרד הבריאות מהמצוקה הקיימת, בצד הזלזול בעובדים, העושים את מלאכתם קודש, לא מותירים בידם ברירה, אלא לקיים שביתה.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הנפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום