שאלה לגבי אקו

(0)
לדרג

אני סובלת מהתקפי חרדה אולם גם מכאבים בחזה, האם זה עלול להצביע על בעיה לבבית?

מאת: מערכת zap doctors

שלום,

אני בת 35 נשואה+3 סובלת מהתקפי חרדה לעיתים קרובות
יש לי כאבים בחזה וביד שמאל (אולי פסיכולוגי) ויש לי הרגשת סחרחורת כאילו אני נמצאת באנייה. זה קורה לי מידי פעם, 3-4 פעם בשבוע. אני בריאה בד"כ עשיתי אקג ובדיקות דם שיצאו תקינות, מלבד כולסטרול גבולי גבוה.

שאלתי היא האם בשל הכאב בחזה וביד עליי לעשות שוב בדיקות ( יש לי בדיקת מאמץ בעוד חודש) אני רזה אבל לא עושה פעילות גופנית. מעשנת קופסא ביום. הרופא מסרב לתת לי אקו בגלל שעשיתי לפני שנתיים ויצא תקין. מה עושים והאם הכאב יכול להיות פסיכולוגי למרות שהוא מוחשי מאד (חברתי לקתה בעבודה בהתקף לב והיא צעירה) אולי בגלל זה אני יותר מרגישה כאב. אנא ענה לי במהרה.

חרדה מאד תודה מראש

תשובה:

מלי שלום,

כאב בחזה וביד יכולים להיות ממקור לבבי, אולם הם בהחלט יכולים להיות גם מסיבות אחרות, כולל חרדה.
הבדיקות אשר בד"כ מומלצות כראשוניות על מנת לשלול בעיה לבבית הן בדיקת מאמץ או מיפוי לב. בדיקת האקו נועדה יותר לספק פרטים על האנטומיה של הלב ותפקוד המסתמים.

אם תופעת הכאבים מוכרת לך מזה זמן רב ואין שינוי בתופעות לאחרונה והרופא המטפל שלך מודע לנושא - נראה שבדיקת המאמץ המתוכננת היא המהלך הרצוי.
עישון של קופסה ליום מהווה גורם סיכון רציני (בפרט אם את מקבלת גלולות למניעת הריון), ומומלץ מאד להימנע ממנו. כמו כן מומלץ לבצע פעילות גופנית ולעקוב אחר רמות הכולסטרול.

בברכה, ד"ר מיכל גולובנר, מנהלת רפואית של שח"ל

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום