מרפאת לב האשה בבילינסון

(0)
לדרג

במרפאה יטופלו נשים אחרי הריון בסיכון, נשים אחרי מנופאוזה ונשים שלהן גורמי סיכון למחלות לב; מומחית: "המוטו שלנו - תהיי ערה למדדים הבסיסיים שלך שיוכל לשמש נורת אזהרה". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים בילינסון נפתחה מרפאת לב האשה, מרפאה ייעודית העוסקת באבחון גורמי סיכון להתפתחות מחלת לב ומניעת תחלואה בקרב נשים בריאות הנמצאות בקבוצת סיכון. על פי הנתונים, אחת מכל שתי נשים תפתח מחלת לב או כלי הדם (אירוע מוחי) במהלך חייה. כמו כן 64% מהנשים שלוקות באופן פתאומי בהתקף לב לא חוו סימני מחלה קודמים. באופן כללי, לנשים תסמינים שונים מגברים בעת התקף לב, דבר המקשה על אבחון ותורם לאיחור במתן טיפול.

ייחודה של המרפאה בכך שמתמקדת בנשים צעירות לאחר הריון בסיכון בשל סוכרת הריונית, יתר לחץ דם הריוני, רעלת הריון; נשים לאחר הפסקת המחזור החודשי עם גורמי סיכון למחלות לב; נשים עם מחלת לב כלילית "נשית" - קרי ללא חסימות משמעותיות בעורקים הכלילים בצנתור.

מחקרים הראו כי סיכוייה של אשה אחרי הריון בסיכון בגלל בעיות שצוינו כפולים לחלות במחלת לב. ד"ר אביטל פורטר, מנהלת אשפוז קרדיולוגיה ומרפאת לב האשה במערך לקרדיולוגיה, מסבירה כי "במקרים רבים לאחר הלידה ערכי הסוכר ולחץ הדם חוזרים לערכים תקינים ונראה שהגוף חוזר למצב בריאותי תקין, אך בפועל האשה נמצאת עדיין בקבוצת סיכון לחלות במחלת לב. באופן טבעי עם לידת התינוק, כל תשומת הלב מופנית אליו ותחום בריאות האשה נשכח".

כשנגמר המחזור - עולה הסיכון למחלות לב

קבוצת נשים נוספת אשר נמצאת בקבוצת סיכון, הינן נשים בגיל המעבר. התקופה שבה נפסק המחזור החודשי (מנופאוזה) גורמת לשינויים הורמונאליים בגוף. הירידה ברמת האסטרוגן מעלה את גורמי הסיכון למחלת לב בקרב נשים. הפסקת המחזור מגדילה פי 3 את הסיכון למחלות לב, בהשוואה לנשים עם מחזור. ישנם מגוון סימנים המעידים על הסיכון לתחלואה לבבית: עלייה במשקל, עלייה בערכי הלחץ דם ועלייה בערכי כולסטרול כללי ובמיוחד "הכולסטרול הרע" (LDL) מגיעים לשיא בגילאי 65-55. גם לטיפול הורמונאלי חליפי הניתן לאחר הפסקת המחזור יש השפעה על תחלואת הלב.

במסגרת המרפאה יינתן טיפול גם לנשים עם היסטוריה משפחתית של מחלת לב או עם מספר רב של גורמי סיכון ולנשים שנבחנת עבורן האפשרות למתן טיפול הורמונאלי חליפי. כמו כן המרפאה תיתן מענה לנשים הסובלות ממחלת לב אך ללא חסימות עורקים משמעותיות בצנתור.

"נשים רבות לא מודעות לכך שגורם התמותה מספר אחת בקרב נשים הוא מחלות לב, לא כולן יודעות מהם המדדים התקינים של ערכי כולסטרול, לחץ דם וגלוקוז לשמירה על בריאות. לצערי, בעולם בו נשים מתמרנות בין קריירה לבית, לא תמיד ניתנת תשומת לב למצב הבריאותי, לגורמי סיכון ובכלל למניעת מחלות. בזכות המרפאה, אנו יכולים לאתר מחלות לבבית שמתפתחות לאורך השנים ולמנוע מצבים מסכני חיים. המוטו שלנו הוא 'דעי את המספרים', תהיי ערה למדדים הבסיסיים שלך שיוכל לשמש נורת אזהרה". השבוע, ביום רביעי תקיים ד"ר פורטר כנס רפואי בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום