רצפת האגן: אימון עם אפליקציה

(0)
לדרג

מכשיר חדש המסייע לבצע תרגילי קיגל לחיזוק רצפת האגן אצל נשים, מוצע כעת יחד עם אפליקציה המנטרת את האימון; כך יודעים אם עבודת השרירים נכונה

מאת: מערכת zap doctors

קשה באימונים, קל באפליקציה. אפליקציה חדשה מסייעת לנשים לעשות תרגילי קיגל לחיזוק רצפת האגן בצורה נכונה. האפליקציה צמודה ל-Elvie, מכשיר שעוזר לנשים לעקוב אחר יעילות האימון ושולח אליה נתונים.

המכשיר מוחדר לנרתיק בעת עשיית תרגילי הקיגל ושולח אל האפליקציה שלו נתונים מידיים על איכות, יעילות ונכונות התרגילים. בהתאם לנתונים שאותם מקבלת האפליקציה היא קובעת את התרגילים אותם על האשה לעשות. התרגילים הם באורך של חמש דקות ולאחר סיומם האפליקציה נותנת ציון שהוא סימן לביצוע נכון של התרגילים.

האפליקציה מכווינה את המשתמשת כיצד לעשות נכון את התרגילים ויכולה להתריע בפני המתאמנות כאשר הן לא מפעילות נכון את השרירים. על פי הנתונים באתר של ELVIE שלוש מתוך עשר נשים מושכות את השרירים כלפי מטה בעת עשיית התרגילים, דבר שלא נכון לעשותו ועלול לגרום לנזק.

המכשיר עצמו אטום לחלוטין וחסין למים. הוא נמצא בתוך קופסא דיסקרטית אשר לא רומזת על תפקידו. כמו כן יש בקופסא חיבור USB, אשר מאפשר טעינה של המכשיר מכל במקום.

מדוע חשוב לאמן את שרירי רצפת האגן?

על רצפת האגן נמצאים המעי הגס, הרחם ושלפוחית השתן. שרירי רצפת האגן (קרקעית האגן), הם חלק ממערכת שלמה המייצבת את הגוף. שרירים אלו פועלים כל הזמן על מנת לאפשר לגוף להפעיל את שרירי התנועה.

לשרירי רצפת האגן יש מגוון תפקידים: ייצוב מרכז הגוף, שליטה על יציאות ותפקוד מיני תקין. היחלשות שרירי רצפת האגן עלולה לגרום לבריחת שתן בעת לחץ על הבטן (דבר המתרחש בעת עיטוש, שיעול, ריצה ועוד) מאחר שהסוגרים אינם מתפקדים כראוי. בנוסף, אי שמירה על שרירי רצפת אגן תקינים יכולה להביא לצניחה (תזוזה מהמקום) של הרחם והשלפוחית. נשים עם בעיות כגון עודף משקל, שיעול כרוני, עישון ועוד עלולות לסבול מנזק בקרקעית האגן. גם הריון נוטה להחליש שרירים אלו. ניתן למנוע או למתן כל זאת על ידי חיזוק שרירי רצפת האגן. חיזוק זה נעשה בין השאר באמצעות תרגילי קיגל. כמו עם כל שריר, חשוב לעשות את התרגילים נכונה על מנת שיהיו יעילים ולא יגרמו נזק. שרירי אגן חזקים יוצרים יציבת גוף טובה יותר, שליטה טובה יותר על הגוף ואף משפרים את איכות יחסי המין.

המכשיר יצא לשוק במרץ 2015, אך ניתן לעשות הזמנה מוקדמת באתר החברה.

בואו לדבר על זה בפורום אורוגניקולוגיה - דליפת שתן וצניחת רצפת האגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום