בקרוב? בדיקת דם לסרטן ריאה

(0)
לדרג

תוצאות מבטיחות לבדיקת דם פשוטה לאבחון ממאירות בריאה; לדברי החוקרים, ייערך מחקר נוסף, ויש לפשט את הבדיקה כך שניתן יהיה להשתמש בה באופן מעשי

מאת: מערכת zap doctors

אפילו החוקרים הופתעו לגלות כי פאנל של מרכיבים בדם עשוי לסייע בניבוי נוכחות סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). ממצאי המחקר הוצגו במהלך כנס CHEST לשנת 2014.

מדגם המחקר כלל 94 חולים עם ממאירות של הריאה ו-188 משתתפים תואמים בגיל, מין, היסטוריית עישון, רמות שומנים בדם ומחלת ריאות חסימתית כרונית.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 67, כאשר הגיל הממוצע של חולי סרטן ריאות היה מבוגר יותר, בהשוואה לאלו ללא ממאירות ריאתית. עם זאת, לא היו הבדלים משמעותיים אחרים בין הקבוצות.

החוקרים זיהו 534 מרכיבים ממסלולי פעילות שונים בגוף. מבין אלו, זוהו 149 מרכיבים שריכוזם היה שונה משמעותית בין קבוצת המשתתפים עם סרטן ריאות ובין קבוצת המשתתפים הבריאים - 70 היו נמוכים יותר ו-79 היו גבוהים יותר. החוקרים בנו מודל שכלל 36 מהמרכיבים הללו, לו רגישות של כ-70% וספציפיות המתקרבת ל-90% בהבחנה בין חולי סרטן וקבוצת הביקורת.

בשלב הבא בכוונת החוקרים לבנות מודל של המרכיבים בעלי יכולת ההבחנה הטובה ביותר ולבחון אותם בקרב אוכלוסיה חדשה של משתתפים עם סרטן ריאה וללא ממאירות ריאתית, כדי לאשר את ממצאי המחקר. על מנת שלבדיקות אלו תהיה שימושיות קלינית, יש לפשט את הבדיקה כך שניתן יהיה לבצע אותה בכל מרפאה, בניגוד לכלי המחקר בהם נעשה שימוש בשלב זה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום