עיתונאים בסיכון לפוסט טראומה

(0)
לדרג

עובדי החדשות נחשפים לאלימות קשה מדי יום, ובשל כך נמצאים בסיכון מוגבר לפתח חרדה, דיכאון, פוסט טראומה או להטביע יגונם בכוס משקה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עיתונאים העובדים בחדרי חדשות ונחשפים לתמונות וסרטונים של אלימות גרפית עלולים לסבול מפוסט טראומה ומשורה של הפרעות נפשיות נוספות; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of the Royal Society of Medicine Open.

במחקר ראשון מסוגו בדקו חוקרים מטורונטו שבקנדה את הבריאות הרגשית של 116 עיתונאים, שעבדו עם מה שמכונה "תוכן מופק משתמשים" בחדרי חדשות בשלושה ארגוני חדשות בינלאומיים. המונח מגיע ליחידות חדשות ועובר עריכה וניקוי של תכני אלימות לפני פרסומו.

במחקר הנוכחי נמצא כי 41% מהעיתונאים נחשפו מדי יום לתמונות אלימות, 46% נחשפו לתמונות קשות על בסיס שבועי לתמונות אלו ו-13% נחשפו אליהן על בסיס חודשי.

החוקרים מצאו כי חשיפה יומית לתמונות אלימות ניבאה מספר הפרעות פסיכולוגיות, כולל חרדה, דיכאון, תסמונת דחק בתר-חבלתית (פוסט טראומה) וצריכת אלכוהול. הם מצאו עוד כי תדירות גדולה יותר, ולא משך החשיפה לתמונות אלימות, עוררה מצוקה רגשית משמעותית יותר בקרב העיתונאים שעיבדו את התמונות.

מחקר קודם שנערך בקרב עיתונאים באזורי מלחמה הדגים שיעור מוגבר של פוסט טראומה ודיכאון מג'ורי בקרב המדווחים מהשטח, בהשוואה לעיתונאים שעבדו קרוב לביתם, עם חשיפה מעטה לאלימות או לסכנה ממשית.

מהמחקר הנוכחי עולה כי החשיפה לאלימות בחדרי חדשות עם תוכן מופק משתמשים, היא גורם חשוב שעלול להשפיע על הופעת הפרעות פסיכולוגיות.

לדברי החוקרים, מאחר שעיתונות טובה זקוקה לעיתונאים בריאים, יידרשו חברות החדשות לבחון דרכים יצירתיות כדי להפחית את הסיכונים הכרוכים בצפיה בתוכן מופק משתמשים, כשהפחתת תדירות החשיפה יכולה להיות אחת האפשרויות.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום טראומה והלם-קרב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום