דיכאון: סוכרת שלא אובחנה

(0)
לדרג

לסוכרת לא מאובחנת השלכות נפשיות: דיכאון, הפרעות אכילה, התקפי חרדה ופוסט טראומה, אלו הן חלק מהתופעות מהן סובלים מבוגרים וצעירים גם יחד

מאת: מערכת zap doctors

סוכרת - מסובך יותר ממה שחשבתם. מבין סיבוכי הסוכרת השונים, ההשפעה על הבריאות הנפשית ככל הנראה זוכה להתייחסות המועטה ביותר, זאת למרות הסיכון לפגיעה בטיפול והתפתחות סיבוכים חמורים. כך לפי מאמר חדש שפורסם החודש בכתב העת Journal of the American Medical Association.

לפי הנתונים, סקירה קודמת הדגימה שיעורי הפרעת דיכאון מג'ורי כפולים בחולים עם סוכרת מסוג 1 ומסוג 2 וכי דיכאון נפוץ יותר בצעירים עם סוכרת מסוג 1, בהשוואה לאנשים ללא סוכרת. עם זאת, ההשפעות הפסיכיאטריות של סוכרת אינן מוגבלות לדיכאון התקפי חרדה, הפרעת חרדה מוכללת ותסמונת דחק בתר-חבלתית נפוצים כולם בחולי סוכרת.

עוד נמצא כי בנשים עם סוכרת מסוג 1 סיכון גבוה כפליים להתפתחות הפרעות אכילה, בהשוואה לאלו ללא סוכרת. בנשים עם סוכרת מסוג 1 והפרעת אכילה תועדה הפרעה באיזון רמות הסוכר בדם, עם שיעורים גבוהים יותר של אשפוזים וסיבוכי סוכרת, בהשוואה לנשים בגיל דומה עם סוכרת מסוג 1, ללא הפרעת אכילה.

לדברי החוקרים, הפרעות נפשיות המלוות סוכרת, כולל "מצוקה סוכרתית" אינן מובנות היטב ולעתים קרובות רופאים אינם יודעים כי הפרעות אלו ניתנות לטיפול עם הפנייה למומחה לבריאות הנפש וטיפול מתאים. קבוצת החולים בסיכון הגבוה ביותר כוללת חולים עם גישה מוגבלת לשירותים רפואיים, אוכלוסיות עם משאבים מוגבלים ורמת השכלה נמוכה, אלו עם תמיכה משפחתית וחברתית מעטה ואלו עם גורמי דחק מרובים מעבר למחלה הכרונית.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום