אלכוהול מעלה הסיכון למלנומה

(0)
לדרג

עם השפעת החשיפה לשמש או בלעדיה, סקירת מחקרים ממספר מדינות מגלה: שתיית אלכוהול מגביר את הסיכון לסרטן העור, כתלות בכמות המשקה

מאת: מערכת zap doctors

הסיכון לסרטן העור (מלנומה) גבוה ב-20% בקרב אנשים שצרכו אלכוהול על בסיס יומי, כך לפי סקירת מחקרים חדשה שפורסמה לאחרונה בכתב העת British Journal of Dermatology.

בסקירת המחקרים מציגים חוקרים, מאיטליה ושבדיה, נתונים של 16 מחקרים במטרה להעריך טוב יותר את הקשר בין צריכת אלכוהול והסיכון למלנומה. נבחרו מחקרים רלוונטיים הכוללים סך של כ-6,250 מקרי מלנומה. שישה מתוך המחקרים שנבחרו נערכו באירופה, שלושה באוסטרליה, שישה בצפון אמריקה ואחד בדרום אמריקה.

לצורך שקלול הנתונים ולהשוואה בין המחקרים השונים נערכו התאמות ביחידות של צריכת האלכוהול המדווחת: צריכת אלכוהול יומית ברמה קלה הוגדרה כמשקה אחד, או פחות מ-12.5 גרם אלכוהול, וצריכה ברמה בינונית-גבוהה, כיותר ממשקה אחד או יותר מ-12.5 גרם אלכוהול.

נמצא כי מי שצרכו אלכוהול באופן יומיומי היו בסיכון גבוה יותר של 20% לחלות בסרטן העור, לעומת מי שלא צרכו אלכוהול כלל, או צרכו אלכוהול מדי פעם. עבור צריכת אלכוהול קלה הסיכון היה גבוה ב-10%, ואילו בקרב צרכני אלכוהול ברמה בינונית-גבוהה הסיכון היה גבוה ב-18% לעומת אלו שלא צורכים אלכוהול כלל, או צורכים מדי פעם.

שילוב מסוכן: אלכוהול ושמש

החוקרים מציינים כי בעשרה מחקרים נוטרל גורם החשיפה לשמש, וכי הסיכון הכולל שנמצא במחקרים אלו עומד על 15%, זאת לעומת סיכון של 27% בממצאים של 6 מחקרים בהם לא נערכו התאמות.

מניתוח נוסף של ממצאי המחקר עולים הבדלים בהתאם לאזורים הגיאוגרפיים שבהם נערכו; לדוגמה, בכל המחקרים שנערכו באוסטרליה נמצא כי הסיכון הכולל למלנומה של העור בקרב צרכני אלכוהול שצרכו אלכוהול על בסיס יומי, גבוה ב-20% לעומת אלו שאינם צורכים אלכוהול כלל, או צורכים מדי פעם. באירופה, נמצא שהסיכון גבוה ב- 4% וביבשת אמריקה (צפונית ודרומית) נמצא הסיכון גבוה ב-41% של צרכני אלכוהול שצרכו אלכוהול על בסיס יומי, לעומת אלו שאינם צורכים אלכוהול כלל, או צורכים מדי פעם.

לדברי החוקרים, השילוב של צריכת אלכוהול, וקרינת UV של השמש עלול לקדם תהליכים סרטניים. יחד עם זאת החוקרים מציינים כי היות ולא בכל המחקרים שנבדקו, נוטרל גורם החשיפה לשמש, לא מן הנמנע שתוצאות המחקר הושפעו מכך.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום