אורגזמה: לגמור עם המיתוסים

(0)
לדרג

הרבה מיתוסים אופפים את חיי המין שלנו ומשפיעים על התפקוד ועל מידת ההנאה. הנה כמה "עובדות" שכדאי לנשק לשלום, וגם כמה שמוזמנות להישאר

מאת: מערכת zap doctors

גברים גומרים מהר מנשים? נשים בוגרות נהנות ממין יותר מנשים צעירות? נשים מעדיפות גברים שגומרים לאט? כל השאלות הללו מבוססות על מיתוסים הנוגעים לאורגזמה גברית ואורגזמה נשית. האם יש בהם אמת או שמא הגיעה העת להפריך אותם? המטפלת המינית המוסמכת מרים ברנר עושה סדר בחדר המיטות.

האם זה נכון שגברים גומרים מהר מנשים?

"לרוב כן. זהו מיתוס שאין לנפץ בשל הבדלים במבנה איברי המין ובשל מבנה המוח, גברים יכולים להשלים את מעגל הריגוש המיני בזמן מהיר מאוד, בערך בשלוש דקות. נשים, לעומת זאת זקוקות ליותר זמן".

האם זה נכון שנשים מתקשות לגמור בחדירה?

בדרך כלל כן. זהו עוד מיתוס שאין לנפץ. יותר מ-50% מהנשים כלל לא גומרות בחדירה, והיתר גומרות בקלות רבה יותר בעזרת גירוי בדגדגן. אורגזמה בחדירה היא נדירה יותר ודורשת מאמץ רב יותר. בעבר חשבו שזה תלוי בחוסר בשלות מינית. מי שנטע את הטעות הזו היה פרויד, שלא היה בידיו הידע שיש בידינו כעת לגבי גופה של האישה. על כן הוא קבע הנחה שליוותה את האנושות זמן רב, לפיה נשים שגומרות רק דרך הדגדגן נתקעו בגיל ההתבגרות, לא השלימו את תהליך ההבשלה וזקוקות לגירוי הדגדגן כדי להגיע לאורגזמה. למרבה המזל, בשנות השישים של המאה הקודמת הנחה זו הופרכה על ידי מסטרס וג'ונסון וידע פיזיולוגי הוביל אותם להבנה כי מבנה הגוף ומבנה המוח של האישה הם שגורמים ל'העדפת' הדגדגן. הדגדגן עמוס בתאי עצב הרבה יותר מאשר אזור החדירה בנרתיק".

אם יש באזור החדירה פחות תאי עצב, איך זה שישנן נשים שבכל זאת גומרות בחדירה?

"ההסבר לכך מגוון. ראשית, ישנם הבדלים בעצבוב בנרתיק בין אישה אחת לשנייה ויש נשים שהחיכוך של חדירה גורם להן לגירוי מיני גבוה; כמו כן, בעת חדירה אצל חלק מהנשים יש גירוי עקיף של הדגדגן בזמן החדירה הנשנית; במקביל יש גם את הפן של הריגשי במידה והאישה רוצה שהגבר יהיה בתוכה גם מבחינה מינית וגם מבחינה ריגשית אזי החדירה עצמה יכולה להקפיץ את רמת הריגוש. החיכוך הוא אחד הגורמים שמעורר את הריגוש המיני וזה משתנה מאישה לאישה. חשוב לציין כי ישנו הבדל בין גברים לנשים. בשביל גברים החיכוך שכרוך בחדירה משמעותי בהגברת הריגוש. לנשים רבות לא נעים כלפי גברים שלוקח להם הרבה זמן לגמור כי הן בטעות משוות את הקצב שלהן לקצב של הגבר ושופטות את עצמן בהתאם להשוואה - דבר שפוגע בריכוז שלהן בהנאה".

נשים בוגרות מגיעות מהר יותר לאורגזמה מנשים צעירות?

"זהו מיתוס שיסודו באמת. אמנם זה לא מוחלט ולא קיים אצל כל הנשים חלקן מגיעות לאורגזמה גם בתחילת קיום קשר מיני, אבל רובן עוברות תהליך של הבשלה. חלק מהנשים מגיעות לאורגזמה רק בשנות העשרים ואפילו בשנות השלושים שלהן. עובדה זו לא נעוצה רק במבנה פיזי או מוחי, אלא נובעת גם מהחינוך המיני שלנו. למרות שחרור האישה ושינוי ביחס אליה, עדיין נערות ונשים גדלות על מסרים שמקשים עליהן לחוש משוחררות ולהתחבר ליכולותיהן המיניות, תוך שחרור מעכבות והגעה לשיאים. המסרים המחלחלים למוחן הם מסרים שעדיין קיימים בחברה שלנו, לצערי, לפיהם סקס הוא בשביל הגבר ולא בשביל האישה; ההנאה של האישה פחות חשובה ואיננה הכרחית; לא יאה לאשה להראות שהיא מעוניינת בסקס וכדומה. לנשים רבות יש עכבות וחסמים בגלל מסרים אלה אשר מונעים מהן להשתחרר ולהתחבר להנאה וגם מונעים מהן לדבר בחופשיות עם הגבר על מה שטוב להן ומה שמענג אותן. נשים רבות נבוכות ומתביישות לבקש מבן זוגן לעשות דברים שיתרמו להנאה שלהן ויעזרו להן להגיע לפורקן מיני.

האם נכון שעם הגיל גברים מצליחים לגמור יותר לאט?

לא בהכרח. זהו מיתוס שיש להפריך. בפוטנציאל לגברים יש יכולת פיזית כבר מתחילת הפעילות המינית לעכב את מועד השפיכה. חלק גדול מהגברים רוכש בתחילת חייו המיניים יכולות לשלוט בעיתוי השפיכה. עם הניסיון המיני כל אחד לומד להכיר את גופו טוב יותר ומפתח שיטות שמעכבות את הגמירה עד לרגע הרצוי. עובדה זו איננה תלוית גיל. כ-20%-30% מהגברים סובלים משפיכה מוקדמת ואינם יכולים לשלוט על עיתוי השפיכה. מה שמשחק תפקיד זה ההיכרות עם הגוף והיכולת לפתח כלים לשליטה בשפיכה. עם הגיל יש גורמים פיזיולוגיים שיכולים להשפיע על הזמן שלוקח להגיע לגמירה..

מה לגבי המיתוס לפיו נשים חייבות משחק מקדים ואילו גברים יכולים למהר לחדירה?

"מיתוס זה נכון בחלקו. הפורפליי חשוב לזוגיות ולאיכות הקשר בכלל, ולאיכות יחסי המין בפרט. אולם לא ניתן להתווכח עם העובדה שנשים זקוקות הרבה יותר מגברים למשחק מקדים כדי להגיע לריגוש. נשים משקיעות יותר אנרגיות כדי לעבור ממטלות היומיום לאווירה מינית. לרוב, הן לא מסתפקות רק בחדירה, בשונה מגברים שיכולים לדלג על משחק מקדים ולגשת ישר לעניין. רוב הנשים לא יכולות לבצע קיצורי דרך. אולם בהקשר זה חשוב מאד לציין שמשחק מקדים חשוב לא רק לאישה אלא גם לגבר. עם הגיל גברים רבים לומדים להנות מהמשחק המקדים והוא נעשה משמעותי יותר עבורם. לגברים רבים בארץ (אולי גם בהשפעת תפיסה צבאית) הגמירה היא המטרה ביחסי המין ואילו גברים שמתחברים לצד הרגשי שלהם וחושבים גם על צרכי בת זוגם ייהנו מזוגיות בריאה וקשר מיני טוב.

האם נכון להניח שנשים מעדיפות גברים שגומרים לאט?

בדרך כלל לא. לרוב, נשים לא מעדיפות גברים "שיחזיקו" הרבה זמן מעמד עד לגמירה, אלא הן רוצות גברים שיגמרו בעיתוי המתאים. זה לא עניין של זמן, זה עניין של תקשורת והבנת הצרכים ההדדיים. בהרבה מאוד זוגות שאני מטפלת אני רואה בני זוג שנופלים בדיוק במקום הזה. הם מניחים שהאישה רוצה גבר שגומר לאט ומשתדלים מאד לדחות את עיתוי האורגזמה שלהם. לעתים הם משלמים על כך מחיר וסובלים מסטרס וחוסר הנאה, וכל זאת בעת שהאישה חושבת לעצמה 'אוף, שיגמור כבר'. מצבים כאלה נפוצים משום שבני זוג רבים מתביישים לדבר על הדברים באופן ישיר ופתוח. חשוב שההחלטה על עיתוי החדירה ומשכה תהיה החלטה משותפת, תוך התחשבות ברצונות השונים של בני הזוג, בתקשורת המילולית והלא-המילולית בין בני הזוג".

שיא הקרבה הרגשית היא ששני בני הזוג יגיעו לאורגזמה יחד

"זה כמעט ולא קורה. בשניות בהן אדם מגיע לאורגזמה הוא מתנתק מבן זוגו ומכונס בעצמו. ולרוב זה קורה אצל כל אחד בזמן אחר. הקרבה בין בני הזוג באה אחרי האורגזמה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים
פורום טיפול מיני בנשים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום