חופשת מחלה - המעסיק יתערב

(0)
לדרג

לפי הצעה של משרד הכלכלה, שעלתה בדיון בכנסת, במקרה של ספק, יוכל המעסיק להפנות את העובד לרופא מטעמו שיקבע אם המחלה מחייבת היעדרות

מאת: מערכת zap doctors

מעסיק יוכל להפנות עובד בחופשת מחלה לרופא מטעמו, כך לפי הצעה של משרד הכלכלה, שעלתה אתמול (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

בדיון בתקנות העוסקות בחופשת מחלה של עובדים, ביקש משרד הכלכלה להחיל את השינויים הבאים: אם יתעורר ספק אצל המעסיק לגבי נכונות אישור המחלה שהגיש העובד, יוכל המעסיק להפנות את העובד לבדיקה חוזרת של רופא מטעמו של המעסיק, שיפסוק האם תעודת המחלה תקפה.

עו"ד דבי ספיר-אליעזר מהשלכה המשפטית במשרד הכלכלה הסבירה כי "מעסיקים רבים מתלוננים על כך שעובדים נוטלים חופשות על חשבון ימי מחלה ורופאים מעניקים תעודות מחלה גם אם המחלה לא מחייבת היעדרות. כבר היום החוק מאפשר בדיקה חוזרת מטעם המעסיק, אולם רק במקרים בהם תעודת המחלה ניתנת על ידי רופאים שאינם מטעם קופות החולים, למשל רופאי ביטוח פרטי".

עו"ד סיגל סודאי מאיגוד לשכות המסחר: "ניצול ימי המחלה לצורך חופש מתבצע בעיקר בתקופות בעייתיות כמו החופש הגדול, אנחנו חוששים מפני מדרון חלקלק".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) אמר כי "אם יש רמאויות, צריך לטפל בהן נקודתית. אולם אני חושש שהתקנות מבקשות לפעול בדיוק באותה הדרך בה לטענתכם נוטלים העובדים ימי מחלה: לקחת רופא מטעם, לשלם לו כסף, ולפתע כולם יהפכו להיות בריאים בדיוק כפי שהמעסיק רוצה".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) תקף את נציגי משרד הכלכלה: "אתם יצאתם מדעתכם? אתם הופכים את כל הרופאים לשקרנים ופוגעים בבסיס יחסי העבודה במשק. מה זאת החוצפה הזאת? אנחנו נגנוז את החוק הזה".

עו"ד חן שמילו מההסתדרות הרפואית: "רופא שעושה משהו בניגוד לחוק ולאתיקה אפשר לטפל בו. אבל להביא רופא אחר שיתנגש בו? יש לכך משמעויות אתיות ומקצועיות קשות".

"זהו נושא מורכב ביותר, ועלינו לשבת ולהעמיק בו בטרם נכנס דיונים נוספים בנושא", סיכם חה"כ כץ.

תיקון נוסף שהציעו נציגי משרד הכלכלה, היא שבאישור הרפואי שיגיש עובד לאחר היעדרותו מהעבודה, לא יצוין אבחון המחלה שבה לקה העובד.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום