המאבק בעישון עולה שלב

(0)
לדרג

ישראל הצטרפה לאחרונה לפרוטוקול בינלאומי למלחמה בסחר לא חוקי בטבק, במסגרת אמנה שעליה חתומות 176 מדינות. סחר לא חוקי בסיגריות משמש למימון ארגוני טרור

מאת: מערכת zap doctors

ישראל הצטרפה לאחרונה לפרוטוקול הבינלאומי למניעת סחר לא חוקי בטבק, לאחר ששגריר ישראל באו"ם רון פרושאור חתם בשם מדינת ישראל על המסמך. הפרוטוקול הוא מרכיב נוסף לאמנה הבינלאומית למלחמה בעישון, FCTC, שעליה חתומה מדינת ישראל לצד 176 מדינות אחרות.

סחר לא חוקי בטבק הוא בעיה כלל עולמית, הוא משמש למימון ארגוני טרור ברחבי העולם, כולל ארגון החיזבאללה, מהווה מקור מימון מרכזי לארגוני פשיעה, מסייע בהלבנת הון, גורם לאבדן הכנסות ממסים על מוצרי טבק ופוגע במאמצי המדינות לצמצם את העישון ונזקיו.

הפרוטוקול נועד לאפשר שיתוף פעולה בינלאומי במאבק בסחר הלא חוקי במוצרי טבק, דרך קביעת מנגנונים בינלאומיים לאבטחת שרשרת האספקה של מוצרי טבק, כגון אמצעי סימון ומעקב על מוצרי הטבק שיאפשרו לזהות את מקום הייצור ואת היעד בו הם מיועדים להימכר, הקמת מנגנון רישוי לסוחרי טבק, מאגרי מידע על חברות הסוחרות בטבק, בדיקת נאותות לסוחרי טבק, הגבלות על סחר אינטרנטי בטבק וכלים משפטיים שונים המאפשרים העברות ושיתוף מידע וכן הסגרה של פושעים בין מדינות.

עד כה חתמו על האמנה 42 מדינות, לרבות האיחוד האירופי. לאחר החתימה המדינות החברות נדרשות להתאים את החקיקה שלהן להוראות הפרוטוקול, ואז לאשרר את החתימה על הפרוטוקול.

הצטרפותה של ישראל לפרוטוקול תסייע, עם יישום הוראות הפרוטוקול, לחיזוק המאבק בטרור ובארגוני הפשיעה, בקידום התכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו ותאפשר אכיפה יעילה יותר של הוראות החוק בנוגע להגבלות על פרסום ושיווק מוצרי טבק.

בתוך כך, בשבועות האחרונים עוסקת ועדת הכלכלה של הכנסת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק לתיקון חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק, הצעה זו תאפשר לישראל לישר קו עם החקיקה המקובלת בעולם, המגבילה את הפרסום והשיווק של מוצרי טבק ולמעשה היא כבר כוללת חלק מהדרישות החדשות של הפרוטוקול, וכך תאפשר לישראל יישום מהיר ויעיל יותר של הפרוטוקול.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום