שילוב לוהט: ויאגרה ויין

(4)
לדרג

בניגוד לחששות, מחקר חדש קובע כי לשילוב של התרופה עם לאלכוהול לא חייבת להיות השפעה על התפקוד בחדר המיטות. אפשר בהחלט לשתות כוס יין אחת

מאת: מערכת zap doctors

חוזרים לחמם את האווירה. מחקר חדש קובע כי ניתן לשלב ויאגרה עם אלוהול, בלי לחשוש מפגיעה בתפקוד המיני. מחקר שהתקיים לאחרונה באוניברסיטת אדינבורו (סקוטלנד) קובע כי אין כל השפעה בעלת משמעות קלינית על מחזור הדם בשילוב בין ויאגרה לאלכוהול, או במקרה הזה - יין אדום.

המחקר בחן את ההשפעה השלילית על מחזור הדם (אינטראקציה המודינמית) של שילוב בין סילדנאפיל (Sildenafil), החומר הפעיל בוויאגרה, ליין אדום בקרב גברים בריאים. החוקרים בדקו את השילוב בין ויאגרה במינון של 100 מ"ג לבין יין אדום בנפח 750 מ"ל (בקבוק) בעל ריכוז אלכוהול ממוצע של 13.5%. במסגרת המחקר הנבדקים קיבלו סילדנאפיל, אלכוהול או שילוב של שניהם. לאחר מתן התרופה וצריכת האלכוהול נבדקו מדדים שונים, ביניהם לחץ דם, קצב לב ותפקודי הלב. הבדיקות נערכו במשך 3 שעות תמימות, כל רבע שעה.

תוצאות המחקר הראו כי לאחר נטילת התרופה ושתיית היין לא נמצאו עליות או ירידות חדות בנתונים הנבדקים; קצב הלב עלה במקצת לאחר שתיית היין, אך לאחר מכן ירד בחזרה למצב תקין. השימוש בוויאגרה הפחית את התנגודת של כלי הדם ההיקפיים ולא נמצאה השפעה על תפקודי הלב או על קצב הלב. לא היה הבדל משמעותי בין השילוב של סילדנאפיל ויין אדום לעומת יין אדום בלבד מבחינת כל המדדים שהוזכרו.

יש לציין שבעלון של התרופה ויאגרה מצוין כי התרופה לא מגבירה את השפעות האלכוהול על לחץ הדם של הנבדקים עד רמה של 80 מ"ג/ד"ל אלכוהול בדם. מדובר בלא מעט אלכוהול; לשם ההשוואה, נהג ייחשב כמי שנוהג תחת השפעת אלכוהול אם בדמו יימצאו יותר מ- 50 מ"ג/ד"ל אלכוהול. ואם לטענת החוקרים לא נמצאה אינטראקציה בעלת חשיבות קלינית בין ויאגרה ליין, הרי שאפשר להחזיר לערב הרומנטי ולמשחק המקדים גם כוס יין מפנקת.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים
פורום ויאגרה (Viagra) - תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום