מה בין אסטמה לוויטמין D

(0)
לדרג

מה בין אסטמה לוויטמין D מחקר חדש מצא קשר בין רמות ויטמין D נמוכות לאסטמה לא מאוזנת. החוקרים מעריכים כי מתן תוספת של הוויטמין יכולה לסייע למנוע התקפים

מאת: מערכת zap doctors

רמות ויטמין D נמוכות נפוצות במבוגרים עם אסטמה ובולטות בעיקר בחולים עם אסטמה חמורה ו/או לא מאוזנת, כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Respiratory Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לוויטמין D השפעות על מערכת החיסון המולדת והנרכשת. בילדים חולי אסטמה קיים קשר בין רמות נמוכות של ויטמין D לאיזון ירוד של מחלת אסטמה, ירידה בתפקוד הריאתי, עלייה בצריכת טיפול תרופתי והתלקחויות של המחלה. אין מידע רב אודות ויטמין D במבוגרים חולי אסטמה או על הקשר עם חומרת אסטמה ואיזון המחלה. במסגרת המחקר הנוכחי הם בחנו את הקשר בין איזון אסטמה לרמות ויטמין D ב-280 מבוגרים חולים.

מהתוצאות עולה כי ריכוז ויטמין D במבוגרים חולי אסטמה היה נמוך מהרצוי, ובקרב שני שלישים מהחולים נמצאו רמות ויטמין לא מספקות. החוקרים זיהו קשר בין רמות ויטמין D לחומרת אסטמה ואיזון המחלה, כאשר שכיחות רמה נמוכה או חסר ויטמין הייתה גבוהה יותר בחולים עם אסטמה חמורה או לא מאוזנת, ונקשרה עם תפקוד ריאתי גרוע יותר.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשערה לפיה שיפור רמות ויטמין D עשוי לסייע במניעת אסטמה ובטיפול במחלה.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום