ניצחון: מושתלת כבד ילדה

(0)
לדרג

אורטל, חולת שחמת הכבד, עברה השתלת כבד לאחר שהרופאים הזהירו כי נותרו לה שבועות ספורים לחיות. השבוע הביאה לעולם תינוקת בריאה

מאת: מערכת zap doctors

ניצחון של אמא. חולה בשחמת הכבד, שכבר שמעה תחזיות על כך שנותרו לה שבועות ספורים לחיות, הגשימה חלום והביאה ילד לעולם. מספר שנים לאחר ההשתלה, ילדה את תינוקה השני בבית חולים "כרמל".

אורטל לאופר, בת 35 מהצפון, אובחנה כחולה בבדיקות דם שעברה בגיל 18. ההריון הראשון לא בא לה בקבלות, אך ב-2001 מצבה הידרדר במהירות והיא נזקקה להשתלת כבד. רק כעבור שנה מהניתוח אישרו לה הרופאים לנסות להרות שוב. השבוע ילדה את בתה, תינוקת במשקל 3.3 ק"ג.

"אחרי שנתנו לי רק שלושה שבועות לחיות, ואחרי השתלת כבד, זה ממש לא מובן מאליו ללדת את הילדה השנייה שלי", אומרת אורטל ממיטתה במחלקת יולדות בכרמל. לוותר פירושו להפסיד את החיים, וזה לא בא בחשבון אצלי. הלידה הזאת היא פשוט נס ואני מודה לאל ולצוות הנהדר של שעטף אותנו באהבה ובמקצועיות לאורך כל הדרך". אורטל מבקשת גם להעלות את המודעות לתרומת איברים. "חיתמו על כרטיס אדי בבקשה, זו הצלת חיים".

"להרות וללדת עם שחמת כבד זאת משימה רפואית מורכבת ביותר", מסביר ד"ר אלי גוטרמן, בכיר בבית החולים, ומנהל השירות להריון בסיכון גבוה במחוז חיפה וגליל מערבי. "הקמנו צוות רב מערכתי גדול עם מיטב הרופאים המומחים מכל התחומים הרלוונטיים כדי לבדוק לעומק את כל הצדדים והסיכונים שבהריון כזה". לדבריו, הקשר הישיר של יעוצים והפניות חולים מהקהילה לבית חולים הוא קשר מצוין שנותן את אותותיו".

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום