נגיף הפוליו הגיע למרכז הארץ

(0)
לדרג

החדשות הטובות: באשדוד נפסקה הופעת נגיף הפוליו בביוב וברהט ובבאר שבע - מגמת התייצבות. החדשות הרעות: נגיף הפוליו הגיע למודיעין, לוד וישובים בלב השרון

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע היום (ה') כי נמצאו שרידי נגיף פוליו במרכז הארץ: איילון (המרכז שפכים מרמלה, לוד, מ.א. גזר ומודיעין), תנובות (מרכז שפכים מקלנסוואה ויישובים נוספים באזור לב השרון), וחורשים (מרכז שפכים מאזור חורשים, ג'לג'וליה, כפר סבא).

אתרים חיוביים נוספים בהם זוהו שרידי פוליו בבדיקה האחרונה הם: רהט, באר שבע, ערד-כסייפה, תל-שבע, ערערה בנגב, תל-שוקת, קריית גת. כאשר ברהט ובבאר שבע קיימת מגמה של התייצבות מבחינה כמותית.

משרד הבריאות ממשיך לבצע ניטור של נגיף הפוליו בכל רחבי הארץ ולבדוק ממצאי צואה בביוב באזור דרום הארץ. עד כה נמסרו כ-1400 דגימות.

האתרים השליליים, בהם לא זוהו שרידי נגיף בדגימה האחרונה הם: חיפה, ירושלים (3 אתרים שונים), חדרה, ניר עציון, תל-עדשים, כרמיאל, נהריה, עכו, כפר-מנדא, טייבה, טירה, תל-אביב (2 אתרים), שפד"ן, הרצליה, אילת, להבים, אשקלון, ואשדוד (יצוין כי באשדוד נפסקה הופעת נגיף בביוב).

עוד 4 אתרים נמצאים כעת בעבודה.

יודגש כי עד כה לא הופיע מקרה תחלואה בבני אדם.

משרד הבריאות שב ומדגיש כי יש להקפיד על כללי היגיננה, במיוחד על נטילת ידיים לאחר ביקור בשירותים, לפני מגע עם אוכל ולאחר החלפת חיתולים של תינוקות. בנוסף יש להקפיד על שגרת חיסונים הניתנת בטיפות החלב לילדים עד גיל 6 בכל הארץ.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום