בריאות הנפש: מאבק החקיקה

(0)
לדרג

בוועדת הכנסת הוחלט כי רפורמת בריאות הנפש תטופל במסגרת חוק ההסדרים בוועדת הכספים. היועץ המשפטי של הכנסת: לא נאפשר דיון לא רציני ברפורמה

מאת: מערכת zap doctors

"אין מקום להעביר את הסעיף העוסק בבריאות הנפש בחוק ההסדרים לוועדת הכספים, לא בשל תוכן הדברים, אלא בשל אופי הדיון שייגזר על הנושא", כך אמר היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, בדיון בוועדת הכנסת שעסק ברביזיה שהגישו ח"כ אורי מקלב וח"כ אברהם מיכאלי על מספר סעיפים בחוק ההסדרים. כאמור, הרביזיה נדחתה והסעיפים שבהם עסקה יועברו כולם לוועדת הכספים במסגרת הדיון בחוק ההסדרים.

"לא נרפה מהעניין ולא נאפשר דיון לא רציני. ועדת הכנסת העבירה אתמול (ג') לוועדת הכספים 80 נושאים שעליהם ידונו במהלך 30 יום. הבענו את עמדתנו החד משמעית ואני מבין שלא הצלחנו לשכנע. האוצר עומד על שלו. גם לוועדות יש סמכות לפצל סעיפים בחוק לפיצול מהותי. אמליץ ליו"ר ועדת הכספים לנהל דיון מעמיק בנושא ולא שטחי ומהיר, ואם הוא יחוש או שחברי הוועדה יחשבו שהם לא מצליחים למצות את הנושא - אמליץ לפצל את הנושא מהותית (כלומר להוציאו מחוק ההסדרים ולהעבירו למסלול חקיקה רגילה)".

ח"כ אורי מקלב, מגיש הרביזיה: "ועדת הכנסת לא הותירה את חותמה על חוק ההסדרים. היא קיבלה את כל המלצות האוצר. אנו דורשים שהסעיף על הרפורמה בבריאות הנפש ידון בוועדה משותפת לוועדת העבודה והרווחה ולוועדת הכספים, בראשות ועדת העבודה והרווחה.

מקלב הוסיף כי הוגשה רביזיה גם על ביטול חוק נהרי. הנימוק לסעיף הוא להקל על הרשויות כי קשה להן לשלם השתתפות במימון התלמידים. "כל מי שגר בעיר מקבל סל השתתפות מהרשות ובמחי יד מחליטים שילד אחד יקבל, ושכנו החרדי לא יקבל כלום".

ח"כ יצחק הרצוג: "הסעיף על בריאות הנפש הוא כביכול חוק תקציבי. למעשה מדובר ביישום רפורמה דרמטית. זה ראוי לחקיקה ראשית בוועדות ובמליאה. היה דיון אחד בוועדת העבודה והרווחה וסוכם להמשיך לקיים דיון. יש לחוק משמעות הרת גורל בתחום רגיש על מאות אלפי אזרחים. לא נתפס שיעבירו את הנושא לוועדת כספים".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום