רמב"ם יפצה אם שאיבדה עוברה

(0)
לדרג

לפי בית משפט, בית החולים התרשל בכך ששחרר את האם, שעה שמעקב ראוי אחריה יכול היה להציל את חיי העובר. המדינה תפצה את ההורים ב-910,000 שקלים

מאת: מערכת zap doctors

שופטת בימ"ש השלום בחיפה, נסרין עדוי, חייבה את מדינת ישראל, כבעלים של ביה"ח רמב"ם, לפצות זוג הורים בסך כולל של 910,000 שקלים בצרוף סך 216,000 שקלים על הוצאות משפט, בגין נזקים שנגרמו להם עקב פטירת עוברם ברחם האם, בשל התרשלות ביה"ח בטיפול בה.

לפי בית המשפט, בית החולים התרשל בכך ששחרר את האם מאשפוז בטרם עת, שעה שמעקב ראוי אחריה באשפוז, יכול היה להציל את חיי העובר.

השופטת קבעה כי ביה"ח פגע באוטונומיה של ההורים על ידי הפרת חובת הגילוי אודות הסיכונים המוגברים למוות תוך רחמי של העובר בעת השחרור, עת ידע עליהם, וכי גרם ברשלנותו להורים לנזק הבלתי ממוני דהיינו "התחושות השליליות" - סבל רב, עצב, זעזוע ותסכול עמוקים, כעס עז ועוגמת נפש קשה כתוצאה ממות העובר.

כולסטזיס של הריון

התובעת אושפזה לראשונה בהיותה בשבוע +25 להריונה, בביה"ח רמב"ם בעקבות צירים מוקדמים, קיבלה בין היתר טיפול שנועד להפסקת הפעילות הרחמית ושוחררה לאחר 8 ימים.

בשבוע +31 להריונה, התובעת אושפזה בשנית בביה"ח בעקבות תלונות על גרד בלתי פוסק בגופה וירידה בתנועות עובר להשגחה וטפול, ואובחנה כסובלת מתסמונת המכונה "כולסטזיס של היריון". משמעות התסמונת הפרעה בהפרשת נוזלי המרה מהכבד אשר מופיעה כתוצאה ועל רקע ההיריון ומתבטאת בתחושת גרד עזה בגוף האישה ההרה ובעליה ברמת חומצות המרה בדם ובערכי אנזימי הכבד וכרוכה בסיכון עוברי.

במהלך האשפוז השני התובעת התלוננה מפעם לפעם כי אינה חשה את תנועות העובר ברחמה, ובחלק מהניטורים העובריים שבוצעו לה, נצפו האטות משתנות בדופק העוברי, כמתועד ברישומים הרפואיים. בהתאם הורו הרופאים להגביר את תכיפות הניטורים ל- 3 פעמים ביממה.

לאחר מכן החליט הצוות הרפואי בביה"ח רמב"ם לשחרר את התובעת מאשפוז, עקב ירידה בתחושות הגרד וירידה ברמת אנזימי הכבד בדמה. ניטור עוברי אשר בוצע לה בבוקר השחרור היה תקין ובמכתב השחרור מבית החולים היא הונחתה להמשיך בטיפול התרופתי, לעקוב אחר תנועות עובר ולשוב לבית החולים במקרה של ירידת מים/דימום/צירים. בנוסף, הונחתה להגיע לביקורת במרפאת היריון בסיכון פעם בשבוע.

לאחר מכן פנתה התובעת מיוזמתה למרפאת קופ"ח כללית באזור מגוריה לאחר שלא חשה תנועות עובר; בבדיקת אולטרא סאונד שנערכה לה במרפאה לא נצפה דופק עוברי והיא התבשרה, לדאבון הלב, כי העוברית שברחמה נפטרה.

ראוי להוסיף כי השופטת עדוי ציינה שאין מחלוקת כי העוברית נפטרה כתוצאה מתסמונת הכולסטזיס.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום