יהודים תרמו כליה לילד פלסטיני

(0)
לדרג

"העיקר שעוד ילדים לא יצטרכו להמשיך בדיאליזה", אמרו הוריו של נעם בן ה-3 שנפל מחלון ביתו, ולאחר שנקבע אצלו מוות מוחי, אחת מכליותיו נתרמה לילד פלסטיני

מאת: מערכת zap doctors

נעם נאור, בן 3, נפל מחלון ביתו שבקומה רביעית לקומה השנייה. בבית החולים שיבא נאבקו על חייו, אך לרוע המזל נעם נחבל חזק בראשו, חבלה שגרמה לנזק בלתי הפיך ולמוות מוחי. משפחתו התייעצה עם רבנים שתמכו בהחלטתם לתרום את כליותיו של נועם.

בבדיקות התאמת הרקמות נמצא רק ילד (בן 3) אחד מרשימת ההמתנה הארצית שהכליה מתאימה לו. השתלת כליה מילד בגיל 3 איננה יכולה להתאים לאדם מבוגר שמשקלו מעל 30- 40 ק"ג. לכן לא ניתן היה להשתיל את הכליה השנייה במבוגר, והמשמעות היא שלא ניתן להשתיל את הכליה השנייה בכלל.

מאחר ובבית החולים שערי צדק מטופל בדיאליזה ילד פלסטיני כבר 7 שנים שאף אחד מבני משפחתו לא נמצא מתאים לתרום לו כליה, הועלתה האפשרות לתת לו את הכליה השנייה מנעם. המרכז להשתלות פנה להוריו של נעם, שכבר הספיקו לחזור לביתם לאחר הלוויה ולהתחיל בשבעה, באם הם מסכימים שהכליה תושתל בילד שאינו תושב ישראל, בילד פלסטיני.

ההורים שרית ואבי החליטו שהם רוצים לעזור לכל ילד שיוכל להפסיק את טיפולי הדיאליזה, ולא משנה מהיכן הוא או מה מוצאו. ניתוח השתלת הכליה בוצע במרכז הרפואי לילדים ע"ש שניידר.

הילד הפלסטיני מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, מצבו מוגדר יציב. אביו של הילד המושתל אמר בהתרגשות: "אין מילים בפי להודות למשפחת התורם".

שרת הבריאות, יעל גרמן, ששמעה על התרומה אמרה: "בעיניי הוריו של נעם הם אנשים אצילים ומעוררי השראה לכולנו. דווקא ברגעים הכי קשים בחייהם הם התעלו מעל כל רגש שהוא, וקיבלו החלטה לא פשוטה: במותו לצוות את חייו לילד פלסטיני. התרומה שלהם מהווה מקור לגאווה ודוגמה לאנושיות ולטוב לב".

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום