טקסטיל-נחושת מפחית זיהומים

(0)
לדרג

ניסוי שנערך במרכז הרפואי השיקומי "רעות" בתל אביב הראה ירידה משמעותית בזיהומים בבית החולים לאחר מעבר לטקסטיל משולב בנחושת של חברת קופרון

מאת: מערכת zap doctors

ניסוי שנערך במשך חצי שנה במרכז הרפואי השיקומי "רעות" העלה כי מעבר לטקסטיל משולב בנחושת עשוי להפחית בצורה משמעותית זיהומים בקרב המאושפזים. בעקבות התוצאות המרשימות יחליף המוסד הרפואי את כל פריטי הטקסטיל הקשורים לטיפול בחולים וירכוש פריטים חדשים מחברת קופרון, יצרנית הטקסטיל הייחודי. ככל הידוע מדובר בבית החולים הראשון בעולם אשר עושה שימוש נרחב במוצר חדשני ופורץ דרך זה.

במסגרת הניסוי הושוו פרמטרים שונים המאפיינים זיהומים נרכשים (מספר אירועים בהם התגלה זיהום, מספר ימי עליית חום הגוף ומשך מתן האנטיביוטיקה לחולה) בין שתי תקופות זהות באורכן: דצמבר 2010 עד יוני 2011 , מול דצמבר 2011 עד יוני 2012. בתקופת הניסוי נעשה שימוש אך ורק בטקסטיל של חברת קופרון המכיל נחושת, בעוד שבתקופת הביקורת נעשה שימוש בטקסטיל רגיל.

ממצאי הניסוי עובדו סטטיסטית על ידי גורם חיצוני, ונמצאו מובהקים ברוב המדדים. כך, למשל, נמצאה ירידה של 47% במספר הימים בהם היה חום של יותר מ-38.5 מעלות צלזיוס בתקופת הניסוי לעומת תקופת הביקורת, וירידה של 24% בסך כל אירועי הזיהומים הנרכשים בתקופת הניסוי לעומת תקופת הביקורת. בנוסף, נמצאה ירידה של 33% בסך ימי האנטיביוטיקה בתקופת הניסוי לעומת תקופת הביקורת. נוסף לתועלת הרפואית המושגת בהקשר לתחלואה ולאיכות הטיפול בחולה, ניתן להעריך כי לשימוש בטכנולוגיה זו יש תועלת כלכלית' הבאה לידי ביטוי בהפחתה של כ- 10% בעלות השימוש באנטיביוטיקה ובציוד מתכלה.


בואו לדבר על בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום