סובלת מגלי חום? נסי היפנוזה

(0)
לדרג

מחקר חדש ומקיף מצא כי היפנוזה קלינית מביאה להקלה משמעותית עבור נשים שסובלות מגלי חום לאחר מנופאוזה, וכן לשיפור של איכות השינה

מאת: מערכת zap doctors

היפנוזה קלינית מביאה להקלה משמעותית בגלי חום בנשים לאחר-מנופאוזה, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת מרץ של כתב העת Menopause.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השימוש באסטרוגן ופרוגסטרון להקלה על תסמינים וזומוטוריים (גלי חום והזעות לילה) מצוי במגמת ירידה לאור חשש מפני הסיכונים הכרוכים בטיפול, וקיים עניין גובר בטיפולים חלופיים בסיכון נמוך.

החוקרים ערכו מחקר שכלל 187 נשים לאחר-מנופאוזה שדיווחו על לפחות שבעה אירועים של גלי חום בכל יום (לפחות 50 גלי חום בשבוע) בתחילת המחקר. המשתתפות שהתאימו לקריטריוני המחקר עברו חמישה מחזורים שבועיים של היפנוזה קלינית או שלקחו חלק בקבוצת ביקורת (מיקוד קשב).

התוצאים העיקריים כללו את תדירות גלי חום (מדידה סובייקטיבית ופיזיולוגית) ומדדי גלי חום, כפי שנקבע על-סמך יומנים יומיים לאחר 2-6 שבועות ולאחר 12 שבועות. תוצאים משניים כללו מדדי הפרעה בחיי היומיום עקב גלי חום, איכות שינה ושביעות רצון מהטיפול.

החוקרים מדווחים כי בקבוצת ההתערבות נרשמה ירידה ממוצעת של 55.82 בגלי חום מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות (74.16%), זאת בהשוואה לירידה של 12.89 אירועים בקבוצת הביקורת 17.13%).

הירידה הממוצעת במדדי גלי חום עמדה על 18.83 (80.32%) בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-3.53 (15.38%) בקבוצת הביקורת. לאחר 12 שבועות מעקב, הירידה הממוצעת במדדים פיזיולוגיים להערכת גלי חום עמדה על 5.92 בקבוצת ההתערבות ועל 0.89 בקבוצת הביקורת.

החוקרים מדווחים על שיפור בתוצאים משניים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת, לאחר 12 שבועות: הפרעה יומית עקב גלי חום, איכות שינה ושביעות רצון מהטיפול.

סובלת ממנופאוזה? לאבחן את עצמך לחצי כאן.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום