רפואת עיניים: לעזור לך עם השקיות?

(2)
לדרג

רבים סובלים ממה שקרוי "שקיות מתחת לעיניים" שגורמות להם להיראות זקנים, עייפים ועצובים, אבל לא מדובר בגזירת גורל, הזרקת חומר או ניתוח יפתרו את הבעיה באופן יעיל

מאת: ד"ר אריאל בר

לא מעט אנשים סובלים ממה שנוהגים לכנות "שקיות מתחת לעיניים", תופעה שגורמת להם להיראות עייפים וזקנים יותר ממה שהם באמת. יש כמה סיבות בעטיין מופיעות אותן "שקיות".

הסיבה העיקרית היא דלדול העור הנמצא מתחת לעיניים, ובלט של שומן מארובת העין. שקעים הנובעים מהידלדלות שומן הפנים מבליטים את אותן השקיות אף יותר. חשוב להדגיש כי במקרים של הופעת שקיות מתחת לעיניים, במיוחד אצל נשים, לא תמיד הדבר קשור בגיל. הרבה מן המטופלות הן נשים צעירות בעלות עור פנים בריא ורענן שתלונתן היחידה היא השקעים או השקיות.

חשוב לדעת כי שקיות מתחת לעיניים אינן גזירת גורל, ובהחלט ניתן לצמצמן או אפילו להעלים אותן לגמרי, ובכך להביא לשיפור משמעותי במראה ובהבעת הפנים. לכל מטופל או מטופלת מבנה פנים ייחודי. לכן יש לאבחן את הבעיה במדויק, ורק אז להתאים את הטיפול המתאים ביותר אשר יחליף את המראה הזקן, העייף ולעיתים אף העצוב, במראה צעיר, רענן וחיוני.

שקיות מתחת לעיניים
שקיות מתחת לעיניים

להעלים את השקע

במקרים של שקעים מתחת לעיניים ללא עודפי עור או שומן, הטיפול הוא בהזרקת חומר מילוי להעלמת השקעים. כשהבעיה היא עודף עור קל, אפשר להזריק בוטוקס, עם או בלי חומרי מילוי, ובכך להביא לשיפור המראה. אולם כשמדובר בבעיה המשלבת עודפי עור ובלט שומן משמעותי הפתרון הוא ניתוחי, רק כך אפשר להסיר את השומן והעור העודף.

כאמור, במקרים רבים מדובר במספר בעיות ולכן הפתרון נעוץ בשילוב טיפולים, שכוללים בדרך כלל ניתוח ואחריו טיפול משלים בהזרקות, כל זאת תוך שמירה על מראה טבעי ומאוזן.

כמו בתחומי פלסטיקה אחרים, חשוב מאוד להסיר רק את מה שצריך, ולהיזהר מפני טיפול יתר שעלול לגרום למראה מוגזם או עיניים שקועות מדי. הצלחה נחשבת כאשר המטופל נראה נפלא מבלי שמבחינים כלל שעבר ניתוח, כמו ללכת "עם" ולהרגיש "בלי".

הניתוח ואחרי הניתוח

חשוב לדעת כי בניתוח ברקמות העמוקות בעפעפיים התחתונים קשה לבצע הרדמה מקומית, ולכן מבצעים את הניתוח בהרדמה כללית או בטשטוש עמוק. למרות שהניתוח עצמו אינו כואב, חלק מן המטופלים שרויים במידה רבה של מתח, ויש להיערך לכך מראש בהסבר מלא לקראת הניתוח או בתרופות מרגיעות.

בהחלמה מן הניתוח אין בדרך כלל כאבים, אך יש נפיחות רבה ושטפי דם המגיעים לשיאם ביום השני והשלישי אחרי הניתוח. אך אל חשש, עיקר הנפיחות תפחת ותיספג עם הזמן, בדרך כלל אחרי שבוע עד עשרה ימים.

חשוב לזכור כי לא חייבים להמשיך ולחיות עם שקעים או שקיות מתחת לעיניים, שכן עומד לרשותנו מגוון רחב של טיפולים: ניתוחים, זריקות ואף שילוב ביניהם. טיפול נכון יכול להביא לשיפור של ממש במראה העיניים, והבעת הפנים. נכון שלפעמים מראה עייף, זקן או עצוב מתחיל בתוכנו, אבל פעמים רבות הוא תוצאה של מראה חיצוני.

ד"ר אריאל בר הוא מומחה ברפואת עיניים ובאוקולופלסטיקה

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עפעפיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום