האסיר הפלסטיני מת מסרטן הגרון

(0)
לדרג

בנתיחת גופתו של מיסרה אבו חמדיה, שבוצעה היום במכון הלאומי לרפואה משפטית, נמצאו גידול ממאיר באזור מיתרי הקול וגרורות רבות

מאת: מערכת zap doctors

האסיר הפלסטיני מיסרה אבו חמדיה, שהלך לעולמו אתמול בבית בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מת מסרטן. כך עולה מנתיחת גופתו שבוצעה היום (ד') במכון הלאומי לרפואה משפטית. בנתיחה נמצא גידול ממאיר בגרון באזור מיתרי הקול, עם פיזור גרורתי מפושט בצוואר, בית החזה, המדיאסטינום, הריאות, הכבד, עמוד השדרה ואחת הצלעות.

נתיחת גופתו של אבו חמדיה נערכה על ידי פרופ' היס, ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות פרופ' אפק, ומנהל המכון הפלסטיני לרפואה משפטית ד"ר אל-עלול. הרופאים קבעו כי המוות נגרם מסיבוכים של מחלת הסרטן ולא נמצאו סימני חבלה. יצוין כי בסיכום המחלה שהוציא בית החולים סורוקה מצוין כי אבו חמדיה היה מעשן כבד, וכי עישון הוא גורם סיכון משמעותי לסרטן הגרון.

מותו של אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, עורר זעם רב בקרב האוכלוסייה הפלסטינית. גורמים ברשות הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל וטענו כי האסיר הועבר לבית החולים רק לפני כמה ימים למרות שאובחן כחולה כבר לפני כמה חודשים. הידיעה על מותו של אבו חמדיה הובילה להתפרעות של אסירים ביטחוניים בכמה בתי כלא בארץ, ועשרות פלסטינים זרקו אבנים לעבר כוחות הביטחון בחברון. הלווייתו תתקיים ככל הנראה מחר (חמישי), ובמערכת הביטחון נערכים לאפשרות של התחדשות הפרות הסדר.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום