גלאוקומה: הגנב השקט של הראייה

(0)
לדרג

לקראת שבוע הגלאוקומה, יחידת העיניים של הלל יפה תקים דוכן ייעודי, ובו תערוך בדיקות לגילוי גלאוקומה בחינם עבור הציבור הרחב. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לקראת שבוע הגלאוקומה שיחול בשבוע הבא, תקים יחידת העיניים של המרכז הרפואי הלל יפה ב- 12.3.2013 דוכן ייעודי בו יבצעו , בחינם, אנשי היחידה בדיקת לחץ תוך-עיני. מדובר בבדיקה שמטרתה איתור המחלה, שנחשבת ל"גנב השקט של הראייה". הדוכן יפעל בין 09:00 ל-12:00 בכניסה לבניין אשפוז א'.

למעשה, גלאוקומה היא מחלה הפוגעת בסיבי עצב הראייה וגורמת לאיבוד שלהם. "זוהי מחלה כרונית ופרוגרסיבית המופיעה בדרך כלל בשתי העיניים", מסבירה ד"ר ביאטריס טיאוסנו, מנהלת יחידת העיניים בהלל יפה.

"מבחינה תפקודית, המשמעות היא איבוד שדה ראייה באופן הדרגתי, דהיינו איבוד הראייה ההיקפית. ככל שהפגיעה בסיבים רבה יותר, כך קטן גם שדה הראייה של האדם, עד שהאובדן מגיע למרכז השדה, וכך לכדי איבוד הראייה בצורה טוטאלית במקרים החמורים".

טיאוסנו מוסיפה כי מכיוון שהמחלה, ברוב המכריע של המקרים, אינה מתבטאת בכאבים או בתחושה של איבוד שדה ראייה - חלק גדול מהחולים מגיע לטיפול רק כשהנזק במצב מתקדם. מהבחינה הזו - גילוי מוקדם בהחלט יכול להציל את עצב הראייה.

אז מה בעצם אפשר לעשות? ובכן, הדבר הפשוט ביותר הוא ביצוע בדיקה להערכת הלחץ התוך-עיני. מדובר בבדיקה פשוטה וקצרה. בתחילה מזליפים לעין טיפה של חומר הרדמה, ובעזרת מכשיר שנקרא טונומטר בודקים את הלחץ התוך-עיני. התהליך הוא ללא כאב, ללא הרחבת אישונים או טשטוש ונגמר תוך פחות מדקה.

הבדיקה ניתנת לביצוע אצל כל רופא עיניים ורצוי לבצע אותה באופן תקופתי", מסבירה ד"ר טיאוסנו. "מכיוון שהיא תוקפת גברים ונשים כאחד, ובעיקר בגיל המבוגר, ההמלצה היא לבצע אותה לפחות פעם בשנה, החל מגיל 40. אם יש במשפחה גלאוקומה צריך להתחיל לפני כן".

סובלים מגלאוקומה? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום גלאוקומה והפחתת לחץ תוך עיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום