תכנית ייחודית לנוער עם לקויות למידה

(0)
לדרג

תכנית חדשה לבני נוער עם קשיים ולקויות למידה נפתחה במרכז שניידר. היא מבוססת על מודל ייחודי ומטרתה לשפר את התפקוד הלימודי, הרגשי והחברתי של בני הנוער. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

תכנית טיפולית ייחודית לבני נוער בגילאי 10-18, המתמודדים עם קשיים ולקויות למידה או קשיי קשב וריכוז, נפתחה במרכז שניידר לרפואת ילדים, במסגרת המרכז לאבחון טיפול וחקר ליקויי למידה, בראשות ד"ר דפנה קופלמן-רובין. מטרת תכנית שנקראת "א.י.ל "(א.י.ל אני יכול להצליח) היא לשפר את התפקוד הלימודי, הרגשי והחברתי של בני הנוער.

במסגרת התכנית מתקיימים 18 מפגשי ייעוץ עם פסיכולוגית, בממוצע של אחד לשבוע, במשך כארבעה חודשים. כמו כן, התוכנית כוללת מפגשים טיפוליים עם הילד והוריו ומפגש בבית-הספר לצורך שילובו בתהליך. התכנית הינה שירות מחוץ לסל וכרוכה בתשלום.

בשלוש השנים האחרונות פותח במרכז שניידר, תוך שיתוף פעולה עם אגף לקויות למידה במשרד החינוך והקרן למפעלים מיוחדים בביטוח הלאומי, מודל ייחודי להתערבות פסיכולוגית לבני נוער עם לקויות למידה. פיתוח המודל לווה במחקר שתוצאותיו מראות כי הטיפול שיפר באופן משמעותי את תפקוד המתבגרים בכמה תחומים: במצב הרוח, בתפקודי הקשב והריכוז, בתפקוד לימודי בבית-הספר, במצב החברתי ובקשר עם המורים וההורים.

ליקויי למידה הינם קבוצת הפרעות שונות המתבטאות בקשיים משמעותיים ברכישת יכולת הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה, המשגה או יכולות מתמטיות ובשימוש בהם, בהתאם לגיל. הפרעות אלה הן פנימיות, ומקורן, ככל הנראה, בתפקוד של מערכת העצבים המרכזית. ליקויי למידה יכולים להתגלות בכל גיל ויכולים להופיע עם קשיים אחרים נוספים. לעיתים קרובות בעלי לקויות למידה סובלים גם מקשיים רגשיים וחברתיים כגון פגיעה במצב הרוח, בידוד חברתי, קשיי התמדה ועוד.

ד"ר דפנה קופלמן-רובין: "לאחר שלוש שנות פיתוח המודל ובחינת תוצאות המחקר, מצאנו כי תכנית הטיפול הייחודית וקצרת המועד מסייעת רבות לבני הנוער הסובלים מלקויות למידה ואף להוריהם. השאיפה שלנו היא כי מתבגר שמטופל במסגרת התכנית ירגיש טוב יותר עם עצמו, יכיר את עצמו טוב יותר, יהיה מודע לנקודות החוזק שלו ולקשיים עמם הוא מתמודד. בנוסף, שיידע כיצד לגייס תמיכה מאחרים, יצליח לפתור טוב יותר בעיות עם חברים ומשפחה ויתפקד טוב יותר בבית הספר מבחינת הישגיו הלימודיים והתנהגותו".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום