ילד בלע מטבע ב"תאונת עבודה"

(0)
לדרג

ילד בן חמש הגיע לבית החולים רמב"ם, לאחר שניסה להזיז מטבע מתוך פיו באמצעות מגנט שהצמיד ללחי. הניסוי המדעי נכשל לאחר שבלע את המטבע בטעות

מאת: מערכת zap doctors

ילד בן חמש מאזור חיפה הובהל לבית החולים רמב"ם, לאחר שבלע מטבע. שם התברר כי הילד הכניס לפיו מטבע של עשר אגורות והצמיד ללחיו מגנט. מטרת ה"ניסוי המדעי" היתה לבדוק אם יוכל להזיז את המטבע שבפיו בעזרת המגנט, אבל עקב "תאונת עבודה" הוא בלע את המטבע, אם כי מיד ניגש להוריו והכריז כי "הניסוי נכשל".

ההורים מיהרו להגיע לאחת ממרפאות קופת החולים לעזרה ראשונה, שם ייעצו להם להמתין עד שהטבע יעשה את שלו. במשך שבועיים המתינו שהטבע יעשה את שלו, וכשהבינו כי זה לא יקרה בדרך זו, הביאו את המדען הצעיר לבית החולים רמב"ם. המטבע הוצא בטיפול הנקרא גסטרוסקופיה, שנעשה באמצעות הכנסת סיב אופטי עם מצלמה זעירה דרך הלוע - מה שמאפשר את איתור המטבע ושליפתו בקלות. כמה שעות לאחר מכן שוחרר הילד לביתו, כשהוא חש בטוב.

לדבריו של פרופ' רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם, לפעוט שיחק המזל: "הסקרנות היא דבר טבעי כשמדובר בילדים, וניסויים מדעיים הם דבר נחמד, אבל רצוי שיבוצעו תחת השגחה של מבוגר. אנו רואים מקרים רבים של ילדים המגיעים לבית החולים לאחר שבלעו עצמים זרים, ולא תמיד זה מסתיים באופן כזה".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום