עקב המצב: תוספת משמרות למיון

(0)
לדרג

סגן שר הבריאות, בשיתוף משרד האוצר ויו"ר הסתדרות האחיות, החליטו על תוספת משמרות של אחיות לחדרי המיון. "עומס החורף מחייב הפניית משאבים מיוחדים", אמר ליצמן

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות העומס הגדול בבתי החולים, כתוצאה מתחלואת החורף, החליט סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בשיתוף משרד האוצר ואילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות, על תוספת משמרות מיוחדות של אחיות לחדרי המיון. זאת בדומה למודל שניתן במחלקות הפנימיות בהסכם האחיות האחרון. תוספת זו אמורה לסייע לטיפול בחולים, ולהקל על העומסים בחדרי המיון.

"ההתמודדות עם עומסי החורף בבתי החולים מחייבת גם הפניית משאבים מיוחדים, במקביל להיערכות השוטפת לויסות וטיפול יעיל בתקופה זו", אמר ליצמן.

כידוע, מזה כמה ימים מדווחים בתי החולים ברחבי הארץ על עומסים גדולים, בעיקר בגלל שפעות ומחלות נשימה המאפיינות את החורף. רוב הפניות הן של קשישים, אבל גם לא מעט של ילדים ופעוטות - אוכלוסיות שידועות כרגישות יותר בתקופת החורף.

בחלק גדול מבתי החולים, בעיקר במחלקות הפנימיות, נרשם עומס העולה על 100% ולעיתים אף מעבר ל-150%. בין בתי החולים המצווים תחת עומס נמצאים בין היתר איכילוב, לניאדו, הלל יפה, ברזילי, תל השומר, הדסה עין-כרם, שערי צדק ורמב"ם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום שפעת החזירים
פורום שפעת ומחלות חורף

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום