חדש: אינקובטור HD

(0)
לדרג

בית החולים "ליס, החל לעבוד עם אינקובטור רובוטי שיכול לצלם עד כ-12 עוברים בו זמנית. המשמעות: עוברים איכותיים וסיכויי הפרייה גבוהים יותר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בית החולים "ליס" בתל אביב החל לעבוד עם אינקובאטור חדשני בשם "אמבריוסקופ". מדובר באינקובטור המורכב ממערכת של מצלמות HD בשילוב של רובוטיקה מיקרוסקופית, ויכול לצלם עד כ-12 עוברים בו זמנית, מרגע ההפריה למשך 72 שעות רצוף, והכול ללא נגיעת אדם.

פרופ' עמי עמית, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית, מסביר: "היום יותר זוגות ונשים נאלצים לעבור טיפולי פוריות. אמבריוסקופ מסוגל לצלם באיכות מקסימאלית ובתלת מימד. כך אנו יכולים לגלות באופן ברור אלו מבין העוברים שנשאבו מהאישה הוא הבריא ביותר, ורק אותו מכניסים לרחם להמשך תהליך ההיריון".

פרופ' עמית מוסיף כי בזכות המכשיר ניתן יהיה להשיג עוברים טובים יותר, הריון תקין ללא סיבוכים, ובעצם להוריד בצורה משמעותית את ההריונות מרובי העוברים.

המכשיר מאפשר לאבחן עוברים שנושאים מחלות כמו סיסטיק פברוזיס, ניוון שרירים, סרטן שד גנטי ועוד, ולהחזיר לרחם את העוברים שלא נושא את גנים אלו.

"אם בעבר היינו מחזירים לרחם 2-4 עוברים ומסתכנים בהריון תאומים או שלישייה ואז עושים דילול, הרי שכעת, עוד כשהם מחוץ לרחם, אפשר לעשות סינון ולהחזיר רק את העובר הטוב ביותר עליה של 10% בהריונות המושגים - מה שמגדיל את אחוזי ההצלחה של ההפריה באופן משמעותי".


בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום