אינטראלאסיק: תיקון ראייה מתקדם

(0)
לדרג

מכשור לייזר חדשני ותוכנות עזר הופכים את הניתוחים לתיקון הראייה לקצרים, יעילים ומדויקים מבעבר . צרכנות רפואית

מאת: ד"ר עמי הירש

בשנים האחרונות עברו רפואת העיניים והמכשור הרפואי כברת דרך ארוכה והשיטות המתקדמות לתיקון הראייה תורמות לכך שניתוחי הלייזר להסרת משקפיים הם בטוחים ביותר. מידת ההצלחה של הניתוח תלויה בניסיונו של המנתח ובמידת ההתאמה לניתוח, אולם גם למכשור הרפואי חלק גדול בהצלחה ובהשגת התוצאות הטובות ביותר.

אחת השיטות הפופולאריות להסרת משקפיים היא שיטת "אינטראלאסיק". הניתוחים נעשים בעזרת מכשור מתקדם ביותר, שמאפשר לקצר את הניתוח ולטפל גם באנשים שבעבר לא ניתן היה לטפל בהם, כגון מטופלים עם קרנית דקה או אישונים רחבים במיוחד, וכן מטופלים עם קוצר ראייה או אסטיגמציה (צילינדר) גבוהים.

השלב הראשון בניתוח מבוצע על ידי מכשיר ששמו "אינטראלייז" (Intralase), שנחשב למתקדם ולמהיר ביותר שקיים כיום. המכשיר יוצר בעזרת קרן הלייזר חלון טיפולי בקרנית, ויוצר מתלה בעובי של 100 מיקרון, דק ומדויק ביותר. מהירותו של המכשיר, העומדת על Khz 150, מאפשרת לקצר את הניתוח, ולמעשה פעולת הלייזר נמשכת 9 שניות לכל עין. השימוש בטכנולוגיה זו מקטין את הסיכוי לתופעות הלוואי הידועות שלאחר הניתוח, כגון סנוור ויובש בעיניים.

הסוד הוא בליטוש

השלב השני הוא ליטוש פני קרנית העין, המבוצע בעזרת מכשיר "אקסיימר" לייזר המתקדם ביותר שקיים כיום, מדגם Technolas 217 P . בשלב זה נעזרים גם בתוכנת Wave Front של מכשיר הלייזר, המאפשרת למנתח לעקוב ולשלוט במידת ליטוש הקרנית בצורה המדויקת ביותר און-ליין במהלך כל הטיפול, תוך שמירה על יציבות הקרנית. שיטה זו מאפשרת הן שיפור של איכות הראייה והן שיפור בחדות הראייה.

מערכת הלייזר כוללת טכנולוגיית זיהוי קשתית (Iris Recognition) של כל עין ב- 3,400 נקודות על פני הקשתית ומערכת עוקבת לייזר Eye Tracker, שמאפשרת מעקב רציף בזמן הניתוח בארבעה ממדים ומעניקה רמת בטיחות גבוהה ביותר. כמו כן מתאפשר ליטוש טוב יותר של הקרנית, אשר תורם לחדות ראייה טובה יותר, במיוחד בלילה, ולהקטנת שטח רקמת הקרנית שעוברת ליטוש.

את פעולת ליטוש הקרנית מלווה מערכתOcular Corneal Pachymetry - O.C.P שהיא מערכת מעקב מבוססת אולטרסאונד, המספקת במהלך הניתוח תמונה מדויקת של עובי הקרנית המטופלת. כך מובטח שעובי הקרנית המטופלת יהיה לפי התוכנית ותישמר היציבות הביו-מכאנית של הקרנית.

הרדמה מקומית, החלמה מיידית

ניתוח הלייזר בשיטת "אינטראלאסיק" מבוצע תחת הרדמה מקומית, בעזרת טיפות עיניים, וכמעט שאין כאבים לאחר הניתוח. העובדה שהניתוח מבוצע באמצעות שני מכשירי לייזר וללא שימוש בסכין כירורגית, תורמת לכך שהניתוח להסרת משקפיים בטוח ומדויק יותר בהשוואה לשיטות אחרות. החזרה לשגרה והשגת ראייה טובה היא מיידית. כבר באותו היום ניתן לצפות בטלוויזיה, במסך המחשב ולקרוא, ובדרך כלל ביום למחרת כבר ניתן לנהוג.

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה

הכותב הוא מנתח עיניים ומנהל רפואי של רשת המרכזים הרפואיים "עיניים"

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום