ניתוח נדיר בבן 15 ששותק בידו

(0)
לדרג

הנער הגיע לבי"ח שניידר עם שיתוק פתאומי בידו ועיוות באצבעות. בניתוח אנדוסקופי יוצא דופן שוחרר העצב שנלחץ והנער שב לביתו אחרי שעתיים

מאת: מערכת zap doctors

נתנו לו יד. בבית החולים "שניידר" לילדים בוצע לאחרונה ניתוח זעיר פולשני (אנדוסקופי) לשחרור עצב אולנרי במרפק של בן 15, שסבל משיתוק של כף היד. לאחר הניתוח הייחודי הוא שוחרר לביתו כעבור שעתיים.

הנער הגיע למרכז בשל שיתוק פתאומי של כף היד ועיוות של האצבעות. בבירור נמצא כי קיים לחץ משמעותי על העצב האולנרי באזור המרפק, אשר עלול לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בתפקוד היד. הנער טופל בתחילה בפיזיותרפיה, אך על אף השיפור בתפקוד כף היד, הלחץ על העצב עדיין נותר ונדרשה התערבות כירורגית.

הניתוח בוצע על ידי ד"ר ליאור פז, כירורג כף יד בכיר במרכז שניידר, ומדובר בניתוח הראשון מסוגו בארץ במטופל כה צעיר. הניתוח התאפשר בזכות טכנולוגיה שנרכשה במיוחד לצורך ניתוח זה: קנולה יעודית המגנה על העצב ומאפשרת את חיתוך הרקמות תחת הסתכלות אנדוסקופית.

הניתוח הרגיל המבוצע במצבים אלו, הוא "ניתוח פתוח" הכולל חתך ארוך לאורך האמה, שבו משחררים את העצב האולנרי. בשיטה האנדוסקופית, מבוצע חתך של 2 ס"מ בלבד, מבלי לפגוע ברקמות הבריאות מסביב העצב. ניתוח זה מקטין משמעותית את משך ההחלמה, את אורך הצלקת ואת הסיבוכים. הנער שוחרר לביתו כשעתיים מסיום הניתוח וחזר לפעילות רגילה ומלאה באופן מיידי.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום