אפליקציה ישראלית נגד התמכרויות

(3)
לדרג

אם כבר התמכרתם לפייסבוק, אתם מוזמנים לאפליקציית Istopped הישראלית כדי להיגמל מסיגריות, מג'אנק פוד ומהרגלים רעים נוספים

מאת: מערכת zap doctors

אם בעבר נהגו להשתמש במושג "ההתמכרות" לתיאור מכורים כבדים לסמים או לאלכוהול, היום כבר ברור שכל אחד מאיתנו יכול להתמכר כמעט לכל דבר, ואנו מוקפים בחומרים ובחפצים שקל מאוד לפתח בהם תלות.

אפליקציית istopped. צילום מסך
אפליקציית istopped. צילום מסך

אז אם כבר התמכרתם לרשת החברתית עצמה, אפליקציית הפייסבוק Istopped עשויה להועיל לכם. הפיתוח הישראלי של רביעיית Score Plug נועד לעזור לגולש לקבל את ההחלטה להיגמל מהתמכרות מציקה, לסייע לו להתמיד בגמילה ולקבל חיזוקים ותמיכה מהחברים בפייסבוק שיעודדו אותו להתמיד בשינוי ההרגלים.

איך זה פועל?

כל מה שצריך לעשות הוא לגלוש לעמוד האפליקציה בפייסבוק, להחליט ממה ברצונכם להיגמל עישון, זלילת ג'אנק פוד, משחקי וידאו וכדומה. לאחר מכן האפליקציה תשתף את חברי הפייסבוק שלכם בהחלטה, תשדך אתכם לאנשים המכורים לדברים דומים, תערוך עבורכם מעקב של ימי הגמילה ותעקוב אחר התקדמותכם. בנוסף, היא תעודד תחרות ידידותית ביניכם לבין שאר הנגמלים, כדי לתת לכם עוד זריקת מוטיבציה.

"אני הייתי מכור לפיצה ואשתי מאוד אוהבת ממתקים", מספר טל מלנבוים, יזם האפליקציה, איך הכל התחיל. "החלטנו בינינו שאנחנו מתחייבים להפסיק ומדרבנים זה את זה, וחיפשנו גם אפליקציית פייסבוק שתאפשר לנו לשתף את החברים והמשפחה שלנו. כשלא מצאנו אחת כזו, החלטנו לעשות כזו בעצמנו".

השיטה מבוססת על עיקרון ה"לחץ החברתי החיובי", מתוך ידיעה שהשפעת הסביבה ותמיכתה, תוכל לחלץ מההתמכרות. הרעיון של התמיכה החברתית אינו חדש, ומדובר למעשה בגלגול הווירטואלי שלו ברשת החברתית. לדברי הפסיכולוגית רייצ'ל גרינברג, "אלמנט השיתופיות והתמיכה הקבוצתית הוכיחו את עצמכם אלפי פעמים בעבר כיעילים במיוחד בכל הנוגע לגמילה מהתמכרויות, קטנות וגדולות כאחת. לא בכדי ארגון AA (אלכוהוליסטים אנונימיים) הפך לארגון בינלאומי עצום המסייע למכורים ברחבי כל העולם להיגמל. מחקרים הוכיחו שלקבוצת תמיכה יש כוח גדול מאוד, גם בדרבון חבריה וגם בעצם התחייבותו של הנגמל כלפי שאר החברים בקבוצה להיגמל ולהישאר נקי".

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום