מחקר: אלכוהול לחיזוק העצם

(0)
לדרג

גיל המעבר: מחקר חדש, בהשתתפותן של 40 נשים לאחר מנופאוזה, מגלה כי בקרב נשים ששתו משקאות חריפים בכמות מתונה, רמת ספיגת עצם נמוכה יותר

מאת: מערכת zap doctors

האם צריכת אלכוהול מתונה עשויה לעזור לנשים בגיל המעבר לצמצם את בריחת הסידן וההידלדלות במסת העצם? לפי מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Menopause, ייתכן שכן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים רמזו שיש קשר בין מסת עצם גבוהה יותר לצריכת אלכוהול מתונה בנשים לאחר מנופאוזה. עם זאת, המנגנונים האחראיים להשפעה המועילה של אלכוהול על העצם אינם ידועים. ספיגת עצם מוגברת, בשילוב מצב של חוסר איזון שבו ספיגת העצם עולה על קצב יצירת עצם חדשה, הם הגורמים המרכזיים לאובדן עצם לאחר מנופאוזה. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשערה לפיה צריכה מתונה של אלכוהול מפחיתה תופעה זו.

במחקר הנוכחי השתתפו 40 נשים לאחר מנופאוזה. הן צרכו 19 גרם של אלכוהול ביום ועברו בדיקת צפיפות עצם. רמות סמני יצירת עצם בדם נמדדו בתחילת המחקר ולאחר הפסקת צריכת אלכוהול למשך שבועיים. לאחר מכן שתו הנשים אלכוהול ונבחנו בבוקר שלמחרת.

מהממצאים עולה קשר חיובי בין צפיפות המינרלים של העצם בירך להיקף צריכת האלכוהול. בנוסף לכך, נרשמה עלייה בסממני בניית עצם בדם לאחר הפסקת צריכת אלכוהול, ולאחר מכן, אחרי הפסקת השתייה נצפתה ירידה בחזרה לערכי הבסיס.

מתוצאות המחקר עולה עוד כי ישנו מנגנון תאי לצפיפות העצם המוגברת בנשים לאחר מנופאוזה, הנוהגות לשתות אלכוהול בכמות מתונה. באופן ספציפי, ההשפעה המעכבת של אלכוהול על ספיגת עצם הביאה ככל הנראה להפחתת ההשפעה השלילית של מנופאוזה על העצם.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום