הנחות לטיפול מד"א בשטח

(0)
לדרג

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה 50% הנחה בתשלום למד"א למי שטופל בשטח ולא פונה לבית חולים; בנוסף, מד"א יוכל להתגמש ולתת הנחות למטופלים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ג') את תקנות מד"א החדשות, בהן בין היתר, ההנחייה לגבות אגרה מופחתת ממטופל במקרה שבו הוזעק אמבולנס וניתן טיפול בשטח ללא צורך בפינוי.

נקבע כי הטיפול בשטח שעליו תיגבה האגרה המופחתת יכלול תשאול לבירור תסמינים, מצב רפואי ומחלות עבר, ובנוסף, על פי דרישת יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד), לפחות שניים מהבאים: שימוש באמצעי טכנולוגי לבדיקת מדדים רפואיים חיוניים (למעט מדידת חום ולרבות בדיקת לחץ דם), בדיקת חומרים בדם או בדיקה גופנית של יותר ממערכת גוף אחת.

גובה האגרה המופחתת יעמוד על 25% מאגרת המינימום שגובה מד"א אם הוזעקה ניידת טיפול נמרץ (כיום כ-175 ש"ח לאחר ההנחה), או 50% מאגרת המינימום שגובה מד"א אם הוזעקה ניידת, שאינה ניידת טיפול נמרץ (כיום כ-184 ש"ח לאחר ההנחה).

התקנות שאושרו הן חלק מהצעת החוק הממשלתית שהתקבלה בוועדה ובמליאת הכנסת בקריאה שלישית, לפיה מגן דוד אדום לא יגבה תשלום בקריאות חירום במקרים שבהם בוצעה בדיקה בלבד ובמקרים שבהם הנפגע סירב להתפנות ולא ניתן טיפול בפועל.

בנוסף, נקבע כי מד"א רשאית להעניק הנחות ולהתגמש בקביעת תעריפים בהענקת שירותים שאינם פינויי חירום, כמו הסעה באמבולנס לטיפול רפואי שנקבע מראש, נוכחות אמבולנסים באירוע ציבורי או המוני או ביקור לצורך קבלת טיפול בתחנת מגן דוד אדום.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום