שיא בהשתלות קרנית בבילינסון

(0)
לדרג

החודש זכו 30 חולים במאור עיניהם בחזרה בזכות השתלות שעברו בבית החולים בילינסון. המספר הרב של ההשתלות התאפשר בזכות תרומת איברים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במערך העיניים בבית החולים בילינסון מסכמים את חודש יולי בגאווה: החודש נערכו בבית החולים 30 השתלות קרנית, שהחזירו מאור עיניים לעשרות אנשים שסבלו מבעיות ראייה שונות. מצבם של המושתלים טוב מאוד ורובם דיווחו על שיפור משמעותי בראייה כבר בימים הראשונים שלאחר הניתוח. המספר הרב של השתלות קרנית בזמן קצר כל כך, התאפשר בזכות משפחות שהחליטו לתרום את הקרניות של יקיריהן שנפטרו.

מנהלת שירות הקרנית בבית חולים בילינסון, פרופ' אירית בכר, אומרת כי החודש הושתל מספר גדול וחריג של קרניות, פי 3 מאשר בחודש ממוצע. "אין אושר גדול מלראות את החולים מזהים את יקיריהם וחוזרים לעצמאות ולשגרה בחיי היומיום שלהם".

בבית החולים מתבצעות מדי חודש כ-10 השתלות קרנית בממוצע. מנהל מערך העיניים, פרופ' דב ויינברגר, מוסיף כי "שיתוף פעולה בין מרכזנו לבין בנקי קרניות בארה"ב ובקנדה מאפשר ייבוא של קרניות בתקופות שבהן אינן מושתלות בחו"ל. החודש יובאו 10 קרניות בנוסף ל-20 שהונצלו בבית חולים בילינסון. שיתוף פעולה זה מאפשר החזרת מאור עיניים לחולים רבים".

בואו לדבר על זה בפורום קרנית העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום