חילוץ רפואי בחו"ל: השקיעו בביטוח

(0)
לדרג

מתכננים טיול בחו"ל? חשוב שתבטחו את עצמכם בצורה כזו שתוכלו לחזור הביתה בשלום, גם אם זה אומר לשלם על סעיף של חילוץ, ליווי רפואי ואפילו הטסה רפואית

מאת: מערכת zap doctors

פציעה בחו"ל, שאינה מאפשרת חזרה ממדינת היעד בטיסה כנוסע מן המניין, דורשת ציוד רפואי מיוחד, לעיתים ליווי רפואי בזמן הטיסה ואפילו טיסה באמבולנס אווירי ייעודי, המאובזר בציוד של יחידת טיפול נמרץ, כל זאת בהתאם למצב הרפואי של הפצוע או החולה. לכן חשוב להיערך מראש לסיטואציה כזו, עוד לפני היציאה לחו"ל.

סעיף הפינוי הרפואי

אם אתם מתכננים לנסוע למדינות שבהן לא ניתן לקבל את השירות הרפואי הדרוש, ישנו סעיף חיוני שכדאי שתוסיפו לביטוח שלכם, כפי שמסביר אריאל קזניץ, המנהל את תחום המקרים המורכבים בחברת הביטוח DavidShield. "במדינות אפריקה (למעט דרום אפריקה), חלקים גדולים מאמריקה הלטינית ומדינות רבות באסיה קשה לקבל אפילו את השירותים הבסיסיים ביותר. וכך, במקרה של פציעה או מחלה, אף אם אינן נחשבות לחמורות בעולם הרפואה המערבי, יש צורך בהעברה למדינה אחרת לצורך קבלת טיפול רפואי מתאים.

"מקרים של אשפוזים ממושכים יכולים להוות עול נוסף הן על המשפחה והן על המאושפז עצמו, גם אם האשפוז הוא בבית חולים מתקדם ובמדינה מערבית. לכן במקרים של אשפוזים ארוכים או טיפולים ממושכים חשוב הרבה פעמים למבוטח לדעת שחברת הביטוח שלו תחזיר אותו לישראל לחיק המשפחה".

הטסה רפואית

לא בכל מקרה בוחרים בהטסה רפואית, שכן מצבו הרפואי של התרמילאי לעיתים אינו מאפשר הטסה גם אם אתם רוצים כבר לחזור הביתה. "ישנם מצבים, שבהם המצב הרפואי אינו מאפשר עלייה לאוויר, שהייה בתנאים בהם לחצי האוויר הם שונים, בעיות רפואיות ואפילו חשש לבעיות אלה, כגון דימומים תוך גולגולתיים, חסימות מעיים ואף אפנדיציט. כל אלה הן בעיות רפואיות אשר מונעות הטסות", מפרט קזניץ.

"בכל מקרה אחר, כאשר הבעיה הרפואית אינה מונעת את עצם העלייה לאוויר, ההחלטה על פינוי כפופה לסיבה הרפואית. המצב הרפואי הוא שיקבע האם ההטסה תהיה לישראל או למקום הקרוב ביותר שבו ניתן לקבל שירותים רפואיים מתאימים, ולרוב ההעברה תהיה מוטסת.

"יש הטסות שנקבעות גם מטעמים אישיים וזאת בדרך כלל במקרים של אשפוזים ארוכים בבתי חולים בחו"ל, שאז לשני הצדדים ישנו אינטרס להחזיר את הפצוע או החולה לקבלת שירותים רפואיים בישראל".

כך תבחרו חברת ביטוח

כאמור, חברת הביטוח היא האבא והאמא שלך במקרה של פציעה ומחלה כאשר כל מה שמעניין אותך הוא לחזור לארץ. "על החולה או הפצוע, או מישהו מטעמו, לפנות לחברת הביטוח ולדווח על הבעיה הרפואית, על מקום הימצאותו ובמידת האפשר להעביר מסמכים רפואיים עדכניים על מצבו, או את פרטי התקשרות עם רופא נגיש", אומר קזניץ. "ברוב המקרים לוקחת חברת הביטוח את המושכות לידיה, או באמצעות חברה ייעודית הנותנות שירותים, ומטפלת במקרה. לכן יש לבחור בקפידה את החברה המבטחת, כזו שתוכל באמת ללוות את המבוטח ואת בני משפחתו ומלוויו כל הדרך אל מקום קבלת הטיפול.

"חשוב לברר מראש מהי צורת העבודה של החברה במקרים מסוג זה, האם היא מתחייבת לזמני תקן (סטנדרטים רפואיים מקובלים של זמן המתנה מקסימאלי לקבלת הטיפול) , האם היא מטפלת בעצמה במקרים אלה ואם לא, על-ידי מי.

"בשוק ההטסות הרפואיות יש המון שחקנים, בארץ ובחו"ל. אך רובם משמשים מתווכים בין חברת הביטוח לחברת ההטסה. מתווכים אלה מסרבלים את התהליך ומייקרים אותו ולכן תמיד עדיף לבחור בחברות ביטוח המנהלות קשר עם חברות ההטסה עצמן ושיש להן ניסיון בטיפול במקרים אלה".

ביטוח. כדאי לשים לב

השוק מוצף בהצעות לביטוח, אבל ישנם הבדלים בין הפוליסות השונות ולכן חשוב לקרוא את הפוליסה היטב. "לרוב", מסביר קזניץ, "הכיסוי הינו עבור ההוצאות החל מהאשפוז הראשוני במדינת היעד ועד להגעה לישראל, גם אם ישנו אשפוז ביניים במדינה קרובה, כאשר באמצע כלולות הסעות באמבולנסים, ליווי רפואי וכל הצרכים הרפואיים לצורך ביצוע הטיסה, בין אם בטיסה מסחרית ובין אם באמבולנס אווירי".

קזניץ ממליץ "לשים לב לתקרת הכיסוי בפוליסה. הטסה רפואית או אפילו פינוי יבשתי יכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ולעתים אף יותר. לכן חשוב לשים לב שתקרת הכיסוי תספיק. ישנן פוליסות המתחייבות להטסה לישראל וישנן פוליסות המתחייבות להטסה למקום הקרוב ביותר שבו ניתן לקבל טיפול. לגבי השתתפות עצמית, זו הופכת ללא רלוונטית במקרים מעין אלה שכן לרוב ההשתתפויות העצמיות הן בסך של כמה עשרות דולרים ולרוב אין התייחסות להשתתפות העצמית".

סוף טוב הכול טוב

קזניץ משתף אותנו במקרה שארע לאחרונה וכלל פינוי. "המיקום היה קולון, צפון ארגנטינה, חמש שעות מהגבול עם אורוגוואי. ארגנטינה נשמעת לרוב האנשים כמו מדינה מודרנית לחלוטין, אבל אזורים מסוימים בה עדיין מתפתחים. ובקולון שירותי הרפואה היו דלים מאוד באמצעים. "במהלך טיול משפחתי ברכב שכור, נפגעו ארבעה מבני משפחה בתאונת דרכים, שני הילדים והאם עם פציעות קלות ולאב שברים בצלעות, חור בריאה וחשש לדימום תוך גולגולתי שאותו לא ניתן לאמת היות שאין מכשור מתאים בבית החולים. בגלל החור בריאה והחשש לדימום תוך גולגולתי, לא ניתן להעביר את האב לבית חולים במטוס/מסוק ולמשפחה מאוד חשוב להגיע לאורוגוואי, שם יש משפחה מורחבת שתוכל לעזור. צריך להבין, שגם אמבולנסים מצוידים לא היו באזור. ואם לא די בכך, הרי שמדובר היה במשפחה דתית, כאשר התאונה אירעה לקראת סוף השבוע ומעבר למרוץ הזמן נגד הבעיה הרפואית היינו במרוץ זמן על מנת להביאם לביתם לפני השבת.

"במבצע מורכב, הצלחנו לארגן למשפחה רכב עם ציוד רפואי בסיסי שיסיע אותם לגבול עם אורוגוואי, שם אסף אותם אמבולנס שהסיע אותם לבית החולים האנגלי במונטבידאו. לאחר שבוע אשפוז, הלקוח השתחרר בריא ושלם".

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח רפואי לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום