בקרוב: הגבלות נוספות על עישון

(0)
לדרג

במסגרת המלחמה של משרד הבריאות בסיגריות, הטבק לנרגילה יתייקר, ובדיוטי פרי יהיה ניתן לרכוש פקט (200 סיגריות) אחד בלבד ללא מס ורק מגיל 18

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הכספים אישרה אתמול (ב') את הצווים שהוצאו בהתאם לתוכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו, לפיהם יועלה משמעותית נטל המס על טבק לנרגילה ומוצרי טבק נוספים וכן יצומצם הפטור על סיגריות בדיוטי פרי משני פקטים לאחד בלבד.

בהתאם לצווים החדשים, הפטור על ייבוא מוצרי טבק ואלכוהול בדיוטי פרי יינתן רק למי שגילו מעל ל-18, והפטור יצומצם משני פקטים (400 סיגריות) לפקט אחד בלבד (200 סיגריות) החל מ-1 באפריל 2013.

אישור זה של הוועדה ניתן רק בישיבה הרביעית בנושא, לאחר שבשלוש הישיבות הקודמות לא הושג רוב לבקשת שר האוצר יובל שטייניץ ומשרד הבריאות, עקב לחצים כבדים שהפעילו חברות הטבק וזכיין הדיוטי פרי "ג'יימס רצ'רדסון" על חברי הכנסת.

בנוסף, במטרה להילחם בעישון נרגילות, הועלה המס על טבק לנרגילה ב-130% באופן מיידי (נכנס לתוקף כבר לפני כחודשיים) ובתוך שלוש שנים העלאת המס תסתכם ב-500%. המשמעות היא שאם לפני כחודשיים עלתה חפיסת טבק לנרגילה כ-10 שקל, תוך שלוש שנים יגיע המחיר ל-35 שקל. בנוסף, הועלה נטל המס על מוצרי טבק נוספים, כדוגמת סיגרים וסיגריות.

צעד זה מצטרף לצעדים נוספים שהוביל משרד הבריאות ליישום התוכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו, בהם הגבלות נוספות על עישון במקומות ציבוריים, הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק, סימון מוצרי טבק באזהרות הכוללות תמונות של נזקי העישון, החמרת האכיפה של איסור מכירת מוצרי טבק לקטינים וכדומה.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום