"מכבי גבתה מיליונים בניגוד לחוק"

(0)
לדרג

כך לפי תביעה ייצוגית שהגישה חולת סרטן בת 77 נגד קופת החולים. נטען כי הקופה גבתה מחולים קשים וכרוניים 200 מ' שקל - השתתפות עצמית גבוהה מהמותר

מאת: מערכת zap doctors

קופת חולים "מכבי" גבתה כ-200 מיליון שקל מיותרים מחולים בניגוד לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי. כך לפי בקשה לתביעה ייצוגית, שהגישה בשבוע שעבר אנה, חולת סרטן בת 77, לבית משפט המחוזי בתל אביב.

לפי התביעה, חולים כרוניים וקשים לפי הגדרתם בקופה משלמים יותר מהמותר בחוק עבור התרופות, סכום המוערך בכ-220 מיליון שקלים, המתחלק בין חולים קשים שייתכן כי שילמו בין 63-91 מיליון מיותרים וחולים במחלה קשה ששילמו כ-114 מיליון שקל. אנה עצמה תובעת נזק אישי בסך 1,368 שקל. חישובי הנזק הכללי מבוססים על מספר המבוטחים של "מכבי" כפי שמובאים באתר האינטרנט שלה.

לטענת התביעה, הקופה גבתה "תשלומי השתתפות עצמית" נוספת עבור תרופות שלא נכללו בסל התרופות הממלכתי אך נכללו בסך המורחב שלה, גבייה שנעשתה בניגוד להוראות הדין ו/או הוראת משרד הבריאות ו/או תוכנית הגביה של "מכבי". גבייה זו נעשתה בניגוד לחוק ביטוח בריאות הממלכתי, להוראות חוזרים של משרד הבריאות שהוא המשרד, הממונה והמפקח על פעולות הגביה של קופות החולים וכן בניגוד, לתוכנית הגבייה של הקופה, המובאת לאישור משרד הבריאות וועדת הכספים של הכנסת, ועיקריה מפורסמים לציבור באתר האינטרנט של המשיבה.

על פי התביעה, על רקע תלונות אלה, וככל הנראה בעקבות דין ודברים שהתנהל בין משרד הבריאות לבין "מכבי", הקופה הייתה מודעת לעובדה כי גבתה כספים שלא כדין מחולים אלה, ועל כן חדלה לגבות תשלומי יתר החל מיולי 2011. עד לפרסום הידיעה, לא התקבלה תגובת שירותי בריאות מכבי.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום