לא יכולים לסמי הפיצוציות

(0)
לדרג

אף שבצה"ל מאשרים כי השימוש בסמי פיצוציות נפוץ מאוד בקרב חיילים, במשטרה מודים כי היכולת להתמודד מוגבלת. הבעיה: חלק מהחומרים לא מוגדרים כסמים

מאת: מערכת zap doctors

למרות מאמצי ההסברה והאכיפה, צעירים רבים עדיין מצליחים לרכוש סמים מסוכנים בפיצוציות. אלה מגיעים לעתים קרובות גם לצה"ל.

בדיון של הוועדה למאבק בנגע הסמים, שהתקיים השבוע בכנסת, התריעו נציגי היחידה למאבק בפשע הפרמבצטי במשרד הבריאות כי בפיצוציות מוכרים חומרים החזקים פי 40 מקנביס. "רק בתקופה האחרונה התאשפזו 4 חיילים כתוצאה משימוש בסמי פיצוציות, וחייל מת יום לאחר שלקח את הסם. המשטרה לא פועלת מספיק בנושא, והיא חייבת לפעול בדחיפות. צריך להגיש כתבי אישום נגד מוכר הסם, היצרן והיבואן". נציג של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), אישר כי "התופעה מאוד נפוצה בקרב חיילים. הם טוענים שהסמים גורמים להם הזיות, פרכוסים, ושימוש בכלי נשק".

יו"ר הוועדה, ח"כ טלב אל-סנע (רע"מ-תע"ל), הדגיש את אוזלת היד של הרשויות; "יש סחר גלוי בחומרים עם השפעות מאוד מסוכנות, אבל גורמי האכיפה אינם מבצעים את תפקידם והעבריינים לא באים על עונשם. המציאות הזאת לא יכולה להימשך", אמר.

סנ"צ אהוד וולף, נציג המשטרה בדיון אמר בתגובה כי "הטענות מאוד לא מדויקות. מדי שנה מתקיימים כעשרה מבצעים מקיפים, למעבדה מגיעים מאות מוצגים שנבדקים ומזוהים. אבל יש חומרים שאין עליהם שום מידע ספרותי, ואז אנו עומדים בפני שוקת שבורה. יש שיטות אזרחיות, כמו בעיריית חיפה, שם מתנים קבלת רישיון עסק באי מכירת חומרים מסוכנים". רס"ן סיון עומר, ראש תחום מודיעין וסמים בפרקליטות הצבאית, הוסיפה: "ברוב המקרים יש לנו קושי משמעותי בהגשת כתבי אישום על שימוש, בשל הטענה שמדובר בחומרים חוקיים". נציג המשרד לביטחון פנים: "יש לנו יכולת מוגבלת להתמודד עם חומרים שהם לא חלק מפקודת הסמים. צריך לתקן את החקיקה וזה תהליך שייקח זמן".

"על המשטרה ומשרד הבריאות לגבש יחדיו תכנית להתמודדות יעילה עם התופעה ולהגיש לוועדה מסקנות והצעות לפתרון בתוך חודש וחצי", סיכם ח"כ אל-סנע.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום