אושרה הרפורמה בבריאות הנפש

(0)
לדרג

במסגרת השינוי, האחריות על כל שירותי בריאות הנפש תועבר בהדרגה לידי קופות החולים; עלות סל השירותים הכוללת - מעל 1.5 מיליארד שקל

מאת: מערכת zap doctors

הקבינט החברתי-כלכלי אישר אתמול (ג') את הרפורמה בבריאות הנפש שהוגשה בידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בתיאום עם משרד האוצר. במסגרת הרפורמה תועבר האחריות על שירותי בריאות הנפש ממשרד הבריאות לידי קופות החולים. עלות סל השירותים המועברים לקופות מוערכת במעל מיליארד וחצי שקל, והתוספת התקציבית להרחבת השירותים הצפויה בקופות החולים תסתכם ביותר מ-300 מיליון שקל.

עד עתה ניתנו שירותי בריאות הנפש על ידי משרד הבריאות ולא על ידי קופות החולים. העברת האחריות על תחום בריאות הנפש לקופות החולים משלימה למעשה את חקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי משנת 1995, שקבע כי שירותים אלה יסופקו על ידי קופות החולים בהתאם להמלצת גורמי המקצוע וכל הוועדות הממלכתיות לבחינת מערכת הבריאות בישראל.

על מנת לאפשר לקופות החולים להיערך בצורה מיטבית להעברת האחריות בתחום בריאות הנפש הוחלט כי קופות החולים, במימון המדינה, יחלו באופן מיידי לספק שירותי בריאות נפש למבוטחיהן, באופן הדרגתי, עד למועד העברת האחריות לקופות החולים אשר נקבע לחודש יולי 2015.

ליצמן אמר כי "זו בשורה של ממש לתחום בריאות הנפש בישראל שתשפר משמעותית את איכות הטיפול. אנו עושים היום היסטוריה מערכתית, בתחום כה חשוב ורגיש, לאחר סחבת של שנים רבות. הרפורמה מהווה ביטוי לתפיסה המחברת גוף ונפש והיא נדבך מרכזי במדיניות משרד הבריאות לשיפור שירותי הבריאות הציבוריים בישראל".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר כי "מדובר ברפורמה חברתית חשובה, שעיקרה שיפור השירות הרפואי לאזרח והיא נותנת ביטוי למדיניות הממשלה, בהמשך לסדרת הרפורמות בתחומי הבריאות לרבות בריאות השן לילדים, חיזוק הרפואה בפריפריה והכנסת שעון נוכחות לרופאים בבתי החולים".

מד"א ישקול הסדר חובות

בתוך כך, בדיון שהתקיים אתמול בוועדה לפניות הציבור נעתרו במד"א לבקשה לבחון מחיקת חובות עבר ללוקים בנפשם. בעוד שלגבי כלל החולים העניין הוסדר באמצעות קופות החולים והתערבות של משרד הבריאות, רבים מהלוקים בנפשם נאלצים להתמודד עם חובות על פינויים על ידי מד"א. ב-2011 הוצא חוזר מינהל רפואה במשרד הבריאות המחייב את המשרד לממן את הסעת החולים הפסיכיאטריים, אלא שהחוזר לא טיפל בחובות עבר.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הנפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום