הר"י נגד הקיצוצים בבתיה"ח

(0)
לדרג

יו"ר ההסתדרות הרפואית קרא לרה"מ לבטל את הקיצוץ במערכת הבריאות, שנועד להוריד את נטל המס. "הדבר יפגע במעמד הביניים ובמעמד הנמוך", הזהיר

מאת: מערכת zap doctors

על רקע כוונת הממשלה לקצץ בתקציבים על מנת להקל במס, מזהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י), ד"ר ליאוניד אידלמן, כי הקיצוץ במערכת הבריאות יוביל לפגיעה נוספת במעמד הביניים ובמעמד הנמוך.

במכתב ששלח אתמול (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לבטל את הקיצוץ. "התעוררנו לבשורה המצערת על כוונת הממשלה בראשותך לקצץ 48 תקנים ממערכת הבריאות ו-44 מיליון שקלים מתקציב בתי החולים... כשר הבריאות אתה בוודאי מודע היטב למצבה הקשה של מערכת הבריאות, הסובלת זה עשורים ממחסור חמור בתקני כוח אדם ותקציבים. על פי ההערכות, חסרים במערכת הבריאות אלפי תקני רופאים, מתוכם אלף רופאים חסרים במערכת באופן מיידי. מצב תקינת האחיות במערכת קשה לא פחות".

ד"ר אידלמן התייחס למצב הביטחוני וציין כי "נוכח האיומים הביטחוניים הנשקפים למדינת ישראל, פגיעה בתקציב בתי החולים משמעותה גם פגיעה בהיערכות העורף לשעות חירום. מדובר בסכנה ביטחונית ואיום אישי על חייהם של אזרחי המדינה".

בנוסף, הדגיש ד"ר אידלמן כי ההסתדרות הרפואית מודעת היטב לחשיבות הקלת עומס המס על מעמד הביניים בישראל, אך הקיצוץ יוביל לפגיעה. "אני קורא לך לקבל את ההחלטה הנכונה כדי למנוע פגיעה בבריאות הציבור בטל את הקיצוץ בתקציב משרד הבריאות!", סיכם.

בואו לדבר על זה בפורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום