איך בוחרים ביטוח נסיעה לחו"ל?

(0)
לדרג

ביטוח נסיעות לחו"ל שמותאם לצרכים של המבוטח וליעד הנסיעה יסייע לכם להנות מחופשה, שלרוב מסתיימת בהצלחה אבל לא תמיד. כך תהנו בראש שקט

מאת: מערכת zap doctors

חופשת פסח כבר עוד רגע כאן ורבים פוקדים את שדה התעופה וטסים ליעדים שונים בעולם. אמנם האווירה שמחה וכיפית אך כדאי גם להיות אחראים ולדאוג לביטוח נסיעות טוב ומתאים. ישנם סוגים שונים של ביטוחים המותאמים למצב בריאותו של המבוטח, היעד אליו הוא נוסע וסוג החופשה.

מתלבטים איזה סוג ביטוח לרכוש? רן מזרחי, סמנכ"ל אגף השירות בסוכנות הביטוח DavidShield עונה על כל השאלות שכל אחד מאיתנו שואל את עצמו לפני נסיעה לחו"ל.

ביטוח נסיעה לחו"ל
ביטוח נסיעה לחו"ל

מה צריך לכלול ביטוח?

ביטוח צריך לכלול כיסוי מלא למצבי חירום רפואיים מבחינת סוגי השירותים, כגון הטסה רפואית או הובלה רפואית באמצעות אמבולנס, כיסוי לאשפוז, כיסוי לשירותים שלא במסגרת האשפוז, תרופות ובדיקות הדמיה (במקרים של שברים לדוגמה). הטסה רפואית חשובה מכיוון שכאשר שוהים בחופשה באזורים מרוחקים כגון צפון איטליה אין במקום בית-חולים וצריך להטיס את המבוטח לבית החולים הקרוב שלעיתים נמצא במרחק רב. חשוב לוודא שרוכשים כיסוי מתאים לכל אחד מבני המשפחה. לאנשים חולים יש הרחבה מיוחדת בהתאם למצבם.

איזה ביטוח מתאים לחופשה עם ספורט אתגרי?

כדאי לדעת מראש מה סוג הפעילות שהולכים לבצע ובהתאם לרכוש את הביטוח. אם מתכננים לעשות טיולי ג'יפים בהרים, ראפטינג ובנג'י חשוב לרכוש ביטוח לספורט אקסטרים הכולל את כל הפעילויות ולא רק את חלקן. בנוסף, כדאי שיהיה בביטוח שירות של חילוץ/איתור, השירות חשוב במיוחד לאלו שנוסעים לבד. ספורט נוסף שתופס תאוצה הוא רכיבה על אופניים. במקרים אלו מומלץ לוודא שהביטוח כולל כיסויים רפואיים מכיוון שיש סיכון גדול לפציעות וכן כיסוי לכבודה (מטען אישי שבמקרים רבים יקר מאד). כמובן שלחופשות סקי יש ביטוח מיוחד המתאים לסוג הספורט ואפשרויות הפציעות הנפוצות.

האם נשים בהריון מבוטחות בכל מצב?

הביטוח לא מכסה מעקב רפואי (בדיקות סקר למינהן), אך חשוב שנשים בהריון ירכשו ביטוח שנותן כיסויים לסיכונים והחמרות במצבן. ישנו ביטוח גם לנשים בהריון בסיכון גבוה והריון עם תאומים, אך חשוב לוודא מראש שרוכשים הרחבה מתאימה למצב ההריון ומעדכנים את חברת הביטוח. בדרך-כלל מבטחים נשים עד שבוע 32. לאחר מכן גם חברות התעופה לא מאפשרות לנשים בהריון מתקדם לעלות למטוס.

לאלו שבתחילת ההריון, חובה לדווח לחברת הביטוח גם אם אלו השבועות הראשונים של ההריון. במקרה של תביעה מכל סיבה שהיא, חברת הביטוח תבדוק בתיק הרפואי ולפי הדיווח הראשוני תפעל.

איזה ביטוח מתאים לטיול אחרי צבא?

מומלץ לדאוג לביטוח המתאים הכולל טיפול בפציעות שעלולות להיגרם משברי מאמץ או ממחלות עור וכן מחלות אקוטיות שאופייניות לצעירים הנוסעים למדינות אקזוטיות. כיסוי לאיתור וחילוץ מייקר מאד את הביטוח (כ-1 דולר ליום) אבל כידוע ישנם מקרים בהם צריכים להשתמש בשירותים אלו. ישנה גם הרחבה של ביטוח לטיפול במצבים רפואיים מעולם בריאות הנפש. הרחבה זו מתאימה בעיקר לאלו הנוסעים למזרח וחשופים, לעיתים שלא בידיעתם, למצבים העלולים לגרום לפגיעה נפשית. לעיתים צריך להטיס אותם לארץ כתוצאה מבעיה נפשית וההרחבה מכסה את ההוצאות הנלוות לטיסות לחו"ל.

האם אפשר להסתפק בביטוחי חינם של חברות האשראי?

ביטוחים אלו ניתנים כהטבה על-ידי חברות האשראי, אך הכיסוי מצומצם, הן מבחינת ההיקף והן מבחינה כספית. חשוב להתאים לכל אחד ביטוח בהתאם למצבו ולצרכים הספציפיים שלו.

כמה עולה ביטוח לחו"ל?

טווח המחירים גדול. כאמור, ישנם ביטוחים הניתנים בחינם אך הכיסוי שלהם חלקי. הביטוחים הפרטיים מתחילים ב-2 דולר ליום והמחיר עולה עם הגיל (אנשים מבוגרים משלמים יותר). נשים בהריון ואנשים שזקוקים לביטוח מיוחד בהתאם למצבם הבריאותי משלמים תוספת תשלום שמתחילה ב-1.5-2 דולר ומגיעה לסכומים גבוהים מאד במקרים מסובכים. ספורט אתגרי מייקר את הביטוח ב-1-2 דולר ליום.

לרוב המבוטח משלם את ההוצאות ומקבל החזרים בארץ. שירות חדש שמקצר תהליכים הוא כרטיס PassportCard מבית DavidShield. בהתאם לבעיה הרפואית שעולה במהלך השהות בחו"ל והשירות המתבקש, מטעינים למבוטח את הכרטיס בסכום הדרוש והוא משתמש בו לתשלום לרופא, אשפוז או כל שירות רפואי אחר.

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח נסיעות לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום